ما ز هر صاحب دلی یک رشته فن آموختیم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

حمید شاه‌آبادی در مراسم معارفه معاون هنری:

مراسم معارفه معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز با سخنرانی معاون هنری سابق حمید شاه‌آبادی و علی مرادخانی معاون هنری تازه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مراسم تودیع و معارفه حمید شاه‌آبادی، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی، معاون تازه امور هنری این وزارتخانه با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، مدیران کل معاونت هنری، جمعی از هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت عرصه‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حمید شاه‌آبادی، معاون سابق هنری وزارت ارشاد، در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب علی مرادخانی به عنوان، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت‌های خود در زمان حضورش به عنوان معاون هنری در این وزارتخانه، گفت: امروز خوشحالیم که در نقطه‌ای هستیم که بخش‌های بسیاری از کارهای حوزه هنر را پیش برده‌ایم و در عین حال بخش‌های بسیار بسیاری نیز باقی مانده است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در کنار شما هنرمندان و پیشکسوتان و مدیران فرهنگ و هنر، برگی از هنر کشور را ورق زدیم. آنچه در این ایام اتفاق افتاد محصول تلاش همه شما هنرمندان و مدیران کشور بود.

شاه آبادی با اشاره به ویژگی های بارز مرادخانی اظهار کرد: امیدوارم آقای مرادخانی این توفیق را داشته باشد که هنر کشور را از نقطه ای که در آن ایستاده ایم به جلو پیش ببرد و به نقطه ای متعالی برساند.

معاون هنری سابق وزیر فرهنگ گفت: من در دوره حضورم در معاونت هنری تمام تلاش خود را به کار بستم تا رخدادهای هنری بدون هدف پیش نروند. ما همواره به دنبال پرداختن به هنر بومی و اصیل ایرانی بودیم.

وی افزود: از آنجا که عرصه هنر تنها برای اوقات فراغت نیست، بلکه هنر می تواند بیان کننده فرهنگ اصیل، ملی و دینی ما در دنیا باشد. ما با این نگاه همه فعالیت های معاونت هنری را برنامه ریزی و اجرا کردیم.

شاه آبادی گفت: با تغییر دولت ها نگاه های کلان به فرهنگ و هنر از بین نمی رود بلکه پرداخت ها متفاوت و بلکه قدرتمند می‌شود. مدیران کشور می آیند و مشعلی را در دست می گیرند و بعد از مدتی این مشعل را به شخص دیگری می سپارند.

وی ادامه داد: من بسیار خوشحالم که برای مدتی کوتاه مشعل دار عرصه فرهنگ و هنر بودم. امیدوارم اگر در این مدت قصوری در کارم بوده شما بزرگواران به لطف خود بر من ببخشید.

حمید شاه آبادی که در همین مراسم حکم مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد را از دست علی جنتی گرفت؛ سخنان خود را با این دو بیت به پایان رساند؛

ما ز هر صاحب دلی یک رشته فن آموختیم / عشق از لیلی و از کوه کن آموختیم
گریه از مرغ سحر، خودسوزی از پروانه ها / صد سرا ویرانه شد تا دوستی آموختیم

انتهای پیام / ۴۲

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.