مبارزه با جرایم سایبری/ راه‌اندازی ماهواره مخابراتی/ سرمایه‌گذاری میلیاردی برای فیبر نوری

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مبارزه با جرایم سایبری/ راه‌اندازی ماهواره مخابراتی/ سرمایه‌گذاری میلیاردی برای فیبر نوری

تدوین استانداردهای مخابراتی منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های کشورها برای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی و IT، طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی مشترک، همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سایبری، ایجاد شبکه‌های فیبر نوری با بعضی کشورها از جمله اهدافی بودند که سبب شد نمایندگان کشورهای عضو اکو میهمان ایران شوند تا از طریق مذاکرات صورت گرفته در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو تصمیمات تازهی برای آینده منطقه گرفته شود.


به گزارش دریچه خبر ، در اجلاس مذکور از میان ۱۰ کشور عضو اکو سه کشور افغانستان، پاکستان و ترکیه در سطح وزارتی حضور یافتند و وزرای شش کشور دیگر iبه فرستادن نمایندگان خود در این اجلاس اکتفا کردند.

**پیشنهاد ساخت ماهواره مخابراتی مشترک

در اولین روز این اجلاس وزیر ارتباطات کشورمان در میان نمایندگان کشورهای مختلف حضور یافته و iبه صحبت هایی پرداخت که شاید جدی‌ترین و مهم‌ترین آنها پیشنهاد ساخت ماهواره مخابراتی مشترک باشد.

البته تقی پور در عین حال پیشنهاد‌هایی نیز در زمینه همکاری‌ها و مبادلات مشترک و همچنین همکاری برای مبارزه با حملات سایبری را نیز در حرف های خود مورد توجه قرار داد.

** راه اندازی شبکه فیبرنوری با پاکستان

همچنین طی روزهای برگزاری این اجلاس صحبتهای متعددی در زمینه همکاری‌های مشترک کشورها مطرح شد که از جمله آن‌ها می توان iبه قرار راه‌اندازی شبکه مشترک فیبر نوری میان ایران و پاکستان اشاره کرد.

**عدم تناسب زیرساخت‌ها با جمعیت

اما نکته قابل اشاره دیگر آن که بسیاری از حاضران این اجلاس و از جمله معاون دبیر کل سازمان اکو بارها iبه انواع مختلف یادآوری کردند که زیرساخت‌ها و خدمات ICT متناسب با رشد جمعیت کشورهای عضو اکو نیست و باید در این زمینه اقدامات متعددی صورت بگیرد.

**برگزاری اجلاس آینده WSIS در سال ۲۰۲۴ میلادی

برگزاری اجلاس منطقه‌ای WSIS هم از دیگر اتفاقات جنبی این اجلاس بود که در قالب آن علی حکیم جوادی یادآور شد تا سال ۲۰۲۴ که دوره بعدی این اجلاس برگزار می گردد وقت مناسبی وجود دارد تا روش هایی برای رسیدن iبه نقطه مطلوب ITU و ارتقای رتبه کشور پیدا کنیم.

**وزیر ترکیه، میهمان وزارت ICT

همچنین در قالب این اجلاس وزیر ارتباطات ترکیه میهمان وزارت ارتباطات شده و در نشستی مشترک iبه همراه مدیران و معاونان دو وزیر، ایران و ترکیه iبه بررسی زمینه های مشترک همکاری پرداختند.

**حضور معاون اول رئیس جمهوری

از دیگر حاشیه‌های این اجلاس می توان iبه حضور معاون اول رئیس جمهوری در این اجلاس اشاره کرد.

محمدرضا رحیمی در صحبتهای خود در این اجلاس خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴، بر تشکیل جامعه هوشمند مبتنی بر هویت اسلامی – ایرانی برای همه ایرانیان تأکید شده است.

**و اما سکانس آخر..

در آخرین روز این اجلاس، میهمانان راهی نمایشگاه بین‌المللی تهران شدند تا بدین ترتیب نمایشگاه بین‌المللی تله کام با حضور میهمانان کشورهای مختلف کلید بخورد.

در این بخش علاوه بر بازدید از غرفه‌های وزارت ارتباطات و همراه اول و ایرانسل، میهمانان سری هم iبه غرفه ایرانیان نت که از آن iبه عنوان اپراتور چهارم کشور یاد می‌شود، زدند و وزیر ارتباطات کشور از سرمایه گذاری یک و نیم میلیاردی این شرکت برای رساندن فیبر نوری iبه در منازل خبر داد.

از دیگر حاشیه‌های اجلاس سه روزه وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو هم می توان iبه اینترنت بدون فیلتر و پرسرعت این اجلاس اشاره کرد.


DaricheKhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.