متاهل ها بهتر پس انداز می‌کنند!

مطالعات آماری محققان موسسه سرمایه گذاری و پس انداز ملی انگلیس، نشان می دهد که افراد متاهل در پس انداز کردن بسیار موفق تر از مجردها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیلی میل؛ براساس تحقیقات جدید، یکی دیگر از مزایای ازدواج و تاهل، مدیریت بهتر پول و درآمد است، بطوریکه علاوه بر امنیت عاطفی در زندگی مشترک، امنیت مالی زوجین نیز تا حد زیادی تضمین می شود.
 
این امر بیشتر ناشی از آن است که داشتن اهداف مشترک بین دو نفر یا دریک خانواده، می تواند بسیار موثرتر و دست یافتنی تر از اهداف افراد تنها باشد.
 
حدود ۵۷ درصد از افرادی که در این تحقیق شرکت کردند، معتقد بودند که همسرانشان نقش مشوق را در امر پس انداز و مدیریت مالی خانواده دارند.
 
در این تحقیق که در کشور انگلیس انجام شده، مردان متاهل نسبت به مردان مجرد به مراتب پس انداز بیشتری داشته و مردان در فاصله سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در مدیریت مالی بیشترین تاثیر را از همسرانشان می گیرند.
 
در این میان، درصد زیادی از زنان نیز نقش موثر همسر خود را در مدیریت منابع مالی خانواده و تشویق آنها برای جلوگیری از صرف هزینه های غیر ضروری، تائید کرده اند.
 
براساس این مطالعه؛ در موارد بسیاری مسائل مالی می تواند نقطه تنش یا نقطه عطف یک زندگی مشترک در جهت مثبت آن باشد. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.