متخصصان ایرانی در زمینه آندوسکوپی مغز پیشرفته می باشند

۱۹م اسفند ،
ممتاز نیوز : ˈمسعود شیروانیˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استفاده از این روش از حدود ۵ سال پیش در ایران آغاز شده است و ایران هم اکنون در زمینه به کارگیری روش آندوسکوپی مغز از سطح مطلوبی برخوردار است زیرا در این مدت پنج سال در بعضی مراکز درمانی از جمله بیمارستان های میلاد و حضرت رسول (ص) از این روش در جراحی های مغز استفاده می گردد.

وی گفت: پیش از این آندوسکوپی در قسمت هایی مانند شکم، ستون فقرات و دیگر بخش های بدن در ایران انجام می شد و از این روش برای جراحی های مغز استفاده نمی شد اما هم اکنون این روش در سطح گسترده در جراحی های مغز در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

شیروانی یادآور شد : آندوسکوپی مغز یک روش نو و تازه است و بسیاری از مراکز درمانی در دنیا با آن آشنا نیستند ولی در ایران بعضی از متخصصان و جراحان مغز با این روش به خوبی آشنا و از آن در جراحی ها استفاده می کنند با این حال باید به متخصصان جوان ایرانی در این زمینه آموزش های لازم مطابق با علوم روز دنیا داده شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون توانایی انجام هرگونه اقدام پزشکی که در دنیا با آندوسکوپی انجام می گردد، در ایران نیز وجود دارد و در این زمینه از دنیا عقب نیستیم.

جراح و متخصص مغز و اعصاب در مورد روش آندوسکوپی مغز توضیح داد: این روش جزو روش های کمتر تهاجمی در علم پزشکی است که در آن با استفاده از دوربین های کوچکی با قطر ۲ میلی متر جراح به بافت مغز نفوذ و با ایجاد کمترین میزان آسیب و تخریب بافتی، تومور، کیست و یا ضایعه ایجاد شده را درمان می کند.

شیروانی گفت: به عنوان نمونه پیش از این برای خارج کردن مایعاتی که در مغز جمع می شد، دستگاهی در مغز بیمار تعبیه می کردند که ممکن بود به مرور زمان این دستگاه خراب و یا فاسد شود اما هم اکنون با بهره گیری از روش آندوسکوپی مغز، می توان این مایعات را به راحتی خارج کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.