متناقض‌گویی‌های متولیان “خودرو” پایان ندارد / افزایش ۳۰ درصدی “خودرو”یا ثبات قیمت‌ها؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وقتی وزیر صنعت سخن از افزایش دوباره قیمت‌های خودرو زد،دو خودروساز بزرگ کشور(ایران‌خودرو و سایپا) نیز همسو با وزیر گشته و هر بار درصدی را بعنوان میزان افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کردند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، یک‌شنبه قبل “۱۲ آبان ماه ۹۲” و طی بازدید غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت از خطوط تولید پارس خودرو،زمانی که وعده “ثبات قیمت ها” تا پایان سال داده شد وی اظهار امیدواری کرد که شورای رقابت نیز این مسئله را اجرایی کند و در کمال تعجب مدیران عامل این دو خودروساز که حتی خبر از صعود ۳۰ درصدی قیمت خودرو داده بودند به یک باره عقب‌نشینی کرده و موضع خود را تغییر دادند.

در این میان سخنان “هاشم یکه‌زارع” مدیر‌عامل ایران‌خودرو بیشتر از اظهارات “سعید مدنی “مدیرعامل سایپا به چشم می‌آمد چرا که مدنی کمی حالت محافظه‌کارانه گرفته بود و اعلام کرد:گروه خودروسازی سایپا “فعلا” تغییر قیمت نمی‌دهد و این یعنی احتمال افزایش قیمت ها پس از گذشت مدتی وجود دارد.

اما یکه زارع با حالت کاملا محافظه‌کارانه از سخنان پیشین خود  مبنی بر افزایش قیمت ها عقب نشینی کرده و وعده ثبات بهای کنونی خودرو  را تا پایان سال را داد.

(البته امیدواریم این اظهارات واقعی(!) بوده و قیمت ها نه تنها ثابت بلکه کاهش نیز یابد.)

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از اینکه چه شد که این دو مدیرعامل به یک‌باره تصمیم به دادن این وعده ها گرفتند جای بسی تامل و موشکافی است که البته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور در خصوص این مسئله،دستوری بودن این اظهارات را عنوان کرده و معتقد است دولت باید “کمک زیانی” برای خودروسازان در نظر گیرد.

حال تنها باید منتظر ماند و دید جلسه چهارشنبه شورای رقابت چه داستان تازهی را برای حوزه خودرو به ارمغان خواهد آورد.آیا به طبق گفته شافعی عمل کرده و قیمت‌ها را ثابت نگه می‌دارد و یا…؟!

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.