متهم “ط ن”:صاحبان قدرت و ثروت معمولاً در پی دامپینگ های بزرگ هستند

خبرگزاری آریا – در ادامه دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی آخرین دفاع ط. ن یکی از متهمان این پرونده اخذ شد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، قاضی سراج در تفهیم اتهام وی گفت: شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور ، شرکت در تحصیل مال از طریق نامشروع و شرکت در پولشویی از جمله اتهامات شماست ، آخرین دفاع را بفرمایید.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در دفاع از خود گفت: از نیمه دوم سال ۸۸ تا نیمه اول سال ۹۰ نقداً حدود ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان سود از آقای م الف الف خ گرفتیم از جمله اینکه در نیمه اول سال ۹۰  ، پنج کیف پول از او دریافت کردیم.
ط ن افزود:  این پول را از محل سود ۲۹۰ میلیارد تومان که براساس مستندات از گروه ملی طلبکار بودیم ، دریافت کردیم  البته نحوه دادن سود این پول برای ما نیز مشکوک بود.
وی تاکید کرد: همه قراردادهای ما بابت این ۲۹۰ میلیارد تومان با گروه ملی بود و برای صحت گفتارم دادگاه می تواند هیئتی را تعیین  و میزان مطالبات ما را از گروه ملی مشخص کند.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران  به جعل امضاهایی که برخی از مدیران آقای م الف الف خ  انجام می دادند اشاره و اضافه کرد: ظاهراً برخی مانند آقایان ب و ش یک دوره جعل هم گذراندند که اینقدر حرفه ای عمل  و امضاء چک ها را جعل می کردند و کسی هم متوجه نمی شد.
ط ن گفت: آقای ش در جریان همه قراردادهای خرید و فروش بود و با مدیر امور مالی شرکت من نیز هماهنگ  و در جریان همه مسائل بود.
وی افزود: از ۲۹۰ میلیارد پولمان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی بود  که برای گرفتن این اعتبارات حدود هزار میلیارد تومان وثیقه گذاشتیم و همه قراردادهای ما درست است و بارها و جنس ها حمل شده است.
ط ن گفت: معاملات تجاری شرکت ما با گروه ملی در این دو سال ۵۰۰ میلیارد تومان بود که مانده آن ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است و ما بار را با بارنامه به صورت شمش تحویل می دادیم و خانم ع در جریان آن است.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ادامه داد: ما بار را تحویل دادیم و نمی دانیم که آقای م الف الف خ آن را چگونه و به کجا حمل می کرده است چون وظیفه ما تحویل بار بود و کاری نداشتیم به کجا حمل می شود.
وی با بیان اینکه گروه ملی برای ما ۱۷ فقره ال سی گشایش کرد و ما یک درصد سود گرفتیم افزود: تخلف اصلی را بانک ها و آقای م الف الف خ و آقای ک انجام دادند و اشکالی که در کار بود این بود که به محض اینکه پول به سیستم ما می آمد به ما می گفتند یک درصد آن را به عنوان سودتان کم کنید و بقیه را برگردانید.
ط ن به اعتباراتی که آقای م الف الف خ  از بانک ها گرفته بود اشاره کرد و گفت: آقای م الف الف خ با ۳ هزار تومان یک بسته کاغذ A4 خرید و فرم ال سی را بر روی آن چاپ کرد و با پر کردن آن  ۳ هزار میلیارد تومان پول از بانک ها گرفته است و اصل موضوع نیز همین است که وی با حمایت هایی که شد این پول ها را دریافت کرد و این کارش زشت بود و به اقتصاد کشور لطمه زده است و اگر جلوی او گرفته نمی شد شاید این رقم تاکنون به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان می رسید.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ادامه داد: امتیازاتی که به آقای م الف الف خ می دادند و حمایت هایی که از او  می شد باعث شد که ما نیز به او اعتماد کنیم.
وی با بیان اینکه مقصر اصلی ما نیستیم ، افزود: شرکت ما ۲۰ سال سابقه کار و اعتبار دارد و اگر می دانستیم آقای م الف الف خ این خلاف ها را انجام می دهد هرگز با او کار نمی کردیم.

مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در ادامه دفاعیات خود گفت: ۲۳ فقره گشایش ال سی را از بانک پاسارگاد برای آقای م الف الف خ باز کردیم و اینها قانونی بوده است و ما براساس خرید ال سی باز کردیم و ال سی ما نیز شش ماهه بود.
ط. ن افزود: آقای م الف الف خ بار را به من نمی داد و می گفت می خواهم بازار دستم باشد و خودم بار را بفروشم.
وی گفت: آقای ر دروغ می گوید و من بار را تحویلش دادم و شمش ها را برای او می فرستادم.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ادامه داد: آقای ر وقتی نخستین برگه تقلبی را دید نباید امضا می کرد تا ما هم دچار این مشکل نشویم.
ط ن افزود: آقای خ ، ب و ش امضاهای هم را جعل می کردند و ظاهراً آنها دوره های جعل دیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «ایمیدرو» مغز اصلی فولاد کشور و تشکیلات بزرگ و تصمیم گیرنده در این زمینه است ، گفت: خ الف رئیس ایمیدرو بود و ما به عنوان تولید کننده مسئول دفتر او را هم نمی توانستیم ببینیم چه رسد به خود او اما آقای م الف الف خ ارتباطش با این شخص خوب بود و خ الف در حکم مشاورش بود.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با بیان اینکه آقای م الف الف خ ارتباطاتش را با نفرات اول و دوم وزارتخانه می گرفته و کارها را پیش برده است ، ادامه داد: آقای م الف الف خ در بازار فولاد دامپینگ می کرد و قیمت های فولاد را در بازار تعیین می کرد و می توانست صبح تا ظهر حدود صد تومان قیمت فولاد را نوسان دهد و همه این موضوع سود کلانی را نصیب او می کرد و همه اینها به خاطر ارتباطاتش با ایمیدرو بود و باید ببینیم چه کسانی پشت پرده بوده اند.
ط ن با تاکید بر اینکه آقای خ الف رئیس ایمیدرو به عنوان مشاور آقای م الف الف خ عمل می کرد ، افزود: گردش پولی صنعت و بازار فولاد در کشور سالانه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و در سال ۱۵ تا ۱۷ میلیون تن فولاد در کشور مصرف می شود که ۱۲ میلیون تن آن تولید داخلی و بقیه واردات است.
وی با اشاره به اینکه بازار فولاد بازار مهمی است و  روی اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار است ، گفت: آقای خ الف مسئول دفتر وزیر صنایع وقت و مدیر عامل شهرک های صنعتی هم بود و با این ارتباطات هکتارها زمین برای طرح های صوری فولادی گرفته است.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با بیان اینکه آقای خ الف اول فولاد کشور بود ، ادامه داد: همه اینها باعث شد من بار را به آقای م الف الف خ بدهم و وی  نیز شمش های مرا بسیار خوب می خرید و من به عنوان تاجر در پی سود بودم.
ط ن افزود: آقای م الف الف خ بازار فولاد کشور را در این دو سال دامپینگ کرده بود و در اختیار داشت و نوسانات قیمت فولاد نیز در اختیار او بود.
وی گفت: آقای ر می گوید چشم نظام خاموش بود در حالی که چشم خودش خاموش بود و از گروه ملی به عنوان وسیله استفاده کرده و از طریق این کارخانه ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی گرفته شده است که اگر به موقع جلوی این موضوع گرفته نمی شود از طریق شرکت های دیگر نیز اعتبارات بانکی می گرفتند و قطعاً این رقم به ۱۰ هزار میلیارد تومان می رسید.

مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در ادامه دفاعیات خود گفت: حق من رزمنده این نبود که با تقلب آقای م الف الف خ  اینجا  بیایم و پاسخگوی تخلفات او باشم.
ط . ن با اشاره به ارتباط قوی آقای م الف الف خ و آقای خ الف ، افزود: اعتمادی که دولتمردان به آقای م الف الف خ  کرده بودند باعث اعتماد ما شد.
وی گفت: حقوق خ الف به عنوان مدیر ایمیدرو حداکثر ماهی ۵ میلیون تومان بود اما آقای م الف الف خ حقوق حدود ۱۵ سال او  یعنی ۹۰۰ میلیون تومان را به او داد و با این اقدام معلوم است که آقای خ الف مشاور آقای م الف الف خ می شود.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با بیان اینکه رئیس ایمیدرو مسئول تنظیم بازار است و آقای م الف الف خ با هماهنگی با او سودهای کلانی می کرد‌ ، ادامه داد: واردات فولاد ما حدود ۵ میلیون تن در سال است و اگر کسی در این بازار بتواند دامپینگ کند سود بالایی نصیب او می شود.
قاضی سراج خطاب به آقای ط ن گفت: شما چند بار به دست های پشت پرده اشاره کردید ، لطفاً در این باره بیشتر توضیح دهید.
ط ن پاسخ داد: صاحبان قدرت و ثروت معمولاً در پی دامپینگ های بزرگ هستند و نیاز فولاد کشور ما نیز ۱۷ میلیون تن در سال است که اگر تنها در بازار ۱۰ میلیون تن دامپینگ کنند رقم سود آن بسیار بالا می شود.
وی با بیان اینکه آقای م الف الف خ در سه موضوع به صورت متقلبانه موفق بود و همین همه ما را فریب داد ، گفت: نخست رشوه دادن به مدیران دولتی بود و دوم اینکه به تاجرانی مانند من سود خوبی می داد و بیشتر از عرف سود می داد که البته ما نیز باید به این موضوع توجه می کردیم و سوم اینکه به مدیران خود حقوق و امکانات خوب می داد.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران باتاکید بر اینکه از اهداف پشت پرده اقدامات آقای م الف الف خ مطلع نبودم ، به نقش مهم «ایمیدرو» در بازار فولاد اشاره و اضافه کرد: ایمیدرو تصمیم می گرفت که چه نوع کالایی را وارد کند و اگر کسی از نوع کالایی که ایمیدرو می خواست وارد کند مطلع می شد ، می توانست از طریق این رانت و دامپینگ پول کلانی را بدست آورد.
ط ن افزود: یک فرد عادی نمی تواند دامپینگ کند مگر اینکه دست های پشت پرده از او حمایت کند و این موضوع قدرتی را برای دستان پشت پرده ایجاد می کرد که امیدواریم این دست ها هم مشخص و ملت خوشحال شوند.
وی در پایان سخنان خود گفت: من یادگار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ، سرباز ولایت و خانواده شهید هستم و هم اکنون فهمیدم به برکت خون شهدا چشم نظام در حفاظت از انقلاب باز است و اینکه می گویند دزدگیرهای نظام خاموش است غلط است.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران تاکید کرد: چشم خدا ناظر است و مملکت ما مملکت امام زمان (عج) است واگر هم دزدگیر نظام خاموش شد خودشان برای سوءاستفاده خاموش کردند.
ط ن افزود: قصد ذره ای آسیب به نظام و اقتصاد را نداشتم و ندارم و تابع تصمیم دادگاه هستم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.