متوقف کردن خشونت ها ؛ شرط موفقیت الابراهیمی در سوریه

موفقیت اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه،مشروط به اتخاذ دیدگاه های منطقی در قبال بحران این کشور و متوقف کردن خشونت ها و کشاندن گروه های درگیر به پای میز مذاکره است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ ابراهیم زعیر استاد دانشگاه دمشق در مصاحبه با این شبکه ، اخضر ابراهیمی را به اتخاذ دیدگاه های منطقی فراخواند و افزود: بحران سوریه فقط با توقف حمایت طرف های منطقه ای و بین المللی از گروه های تروریستی پایان می یابد.

زعیر خاطرنشان کرد: برای حل بحران سوریه باید حمایت خارجی از گروه های تروریستی فعال در کشور متوقف شود زیرا حامیان گروه های تروریستی عامل تشدید بحران و ریخته شدن خون مردم بیگناه سوریه هستند. 

وی گفت: مأموریت نماینده سازمان ملل در امور سوریه دشوار خواهد بود اما دولت سوریه آمادگی کامل خود را برای موفقیت مأموریت وی اعلام کرده است.

زعیر خاطرنشان کرد: گروه های مسلح و حامیان خارجی این گروه ها از جمله ترکیه ، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا نیز باید با ابراهیمی همکاری کنند.

زعیر گفت: درخواست برخی کشورهای عربی و غربی از دولت سوریه برای متوقف کردن خشونت ها و خارج کردن نیروهای نظامی از شهرها بحران این کشور را تشدید و دستیابی به راه حل را دشوارتر خواهد کرد.

استاد دانشگاه دمشق افزود: ارتش سوریه قبلاً نیروهای خود را از برخی شهرها خارج کرد ولی گروه های تروریستی با سوء استفاده از فرصت پیش آمده حملات خود را افزایش دادند و هزاران بار آتش بس را نقض کردند.

زعیر تصریح کرد: برای این که خونریزی ها متوقف شود، باید گروه های مسلح سلاح های خود را به دولت تحویل بدهند.  

وی در باره توافق آمریکا و عربستان برای انتقال اعضای مسلح القاعده از یمن به سوریه نیز گفت: القاعده خدمتگزار آمریکا در منطقه است و اهداف سیاسی و نظامی واشنگتن را در کشورهائی مانند عراق ، افغانستان و سوریه اجرا می کند.

استاد دانشگاه دمشق اظهار داشت: القاعده هیچ موفقیتی در سوریه به دست نخواهد آورد. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.