مجالس ایران و ارمنستان نقش موثری در روند توسعه روابط دو کشور دارند

به گزارش ایرنا، ‘محمد مصطفی نجار’ که برای دیدار دو روزه در ایروان بسر می برد، عصر دوشنبه در دیدار با رییس مجلس ارمنستان، ضمن بیان اینکه پارلمان تجلی اراده ملت هاست و دو ملت در طول تاریخ از روابط حسنه و تفاهم آمیزی برخوردار بوده است ابراز امیدواری کرد که این روابط توسط منتخبین دو ملت هم در راستای منافع متقابل تداوم داشته باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه یکی از پیش نیازهای توسعه و پیشرفت در هر کشور داشتن قوانین کارآمد و مترقی است، گفت: حرکت از طریق قانون سریع تر و سهل تر انجام می شود و مجالس دو کشور می توانند مسیر همکاریهای دو کشور را هموار کنند .

وی با بیان اینکه روابط دیرینه ایران و ارمنستان سرمایه ارزشمندی است که می تواند الگوی مناسبی برای دو کشور و منطقه باشد،خاطرنشان کرد: اسناد و تفاهمات فی مابین نشان دهنده آن است که ظرفیت های فراوانی برای گسترش همکاریها وجود دارد .

‘هویک ابراهامیان’ رییس مجلس ارمنستان نیز در این دیدار ارتباط دیرینه و صمیمی دولت و ملت ایران را عامل مهمی برای توسعه و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی عنوان کرد و گفت: ما آمادگی کامل داریم تا همکاریهای همه جانبه خود با ایران را افزایش دهیم.

وی سفر وزیر کشور به ایروان را عاملی در جهت تحکیم دوستی ها و توسعه مناسبات دانست و افزود : مجلس ارمنستان برای تعمیق روابط دو کشور هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهد داد و هیچ مانعی برای توسعه روابط وجود ندارد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با ‘سرژ سرکیسیان’ رییس جمهوری ارمنستان دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه ایران و ارمنستان و راههای توسعه دو کشور با وی مذاکره و گفت و گو کرد.

رییس جمهوری ارمنستان در این دیدار روابط تهران و ایروان را بسیار خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را برای بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز روابط دو کشور، این روابط را تاریخی و فرصت بسیار خوبی برای تعمیق همه جانبه آن میان دو کشور دانست.

سرکیسیان در ادامه با تاکید بر اینکه ارمنستان آمادگی کامل برای توسعه روابط استانی و مرزی با ایران دارد، افزود: روابط دو کشور دوستانه و بر اساس حسن همجواری است و خرسندیم که روابط دو کشور در حال گسترش است.

۱۵۹۲

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.