مجلس ایران از افزایش سطح مناسبات با کرواسی حمایت می‌کند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کوچکی‌نژاد در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران؛

کوچکی‌نژاد در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با بیان اینکه گروه‌های دوستی نقش مهمی در گسترش ارتباط و مبادلات میان کشورها دارند، گفت: مجلس ایران از افزایش سطح مناسبات میان دو کشور حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جبار کوچکی نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی که به همراه تنی چند از نمایندگان عضو گروه دوستی در زاگرب پایتخت جمهوری کرواسی به سر می‌برد، با “ملادن نواک” رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران و جمعی از اعضای گروه در محل پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌ها و ارتباطات ایران و کرواسی تاکید کرد و افزود: توانمندی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات فیمابین است که می‌بایست از آن‌ها در توسعه مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی بهره برد.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش مهمی در گسترش ارتباطات و مبادلات دو کشور برعهده دارند و مجلس شورای اسلامی از روند افزایش سطح مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد و گسترش افراط‌گرایی در منطقه، افزود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و حرکت‌های افراطی آماده همکاری با دیگر کشورها از جمله کرواسی برای مقابله با این پدیده شوم است.
 
وی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
 
 ملادن نواک رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران نیز در ادامه همین دیدار گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان کرواسی قرار داد.
 
وی همچنین بر اهتمام مجلس کرواسی به ویژه گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران در جهت توسعه ارتباطات در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران در پایان این دیدار خواستار رایزنی و مشورت بیشتر مسئولان دو کشور در خصصو مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گردید.
 
لازم به ذکر است در این دیدار ملکشاهی، نقوی‌حسینی، علوی و مرادی نمایندگان  کوهدشت، ورامین و سنندج نیز هر کدام به طور جداگانه در خصوص مناسبات دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.