مجهز شدن ۳هزار پستچی به کامپیوترهای جیبی

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر موفقیت دوره آزمایشی استفاده از کامپیوترهای جیبی و افزایش کیفیت خدمات در بخش توزیع شرکت پست گفت: این شرکت درصدد مجهز کردن ۳ هزارنامه رسان به این دستگاه ها در سطح کشور است.
مجتبی نصیری در گفتگو با مهر اعلام کرد: فاز نخست اجرای آزمایشی کامپیوتر جیبی (PDA) بدون مشکلی خاصی با موفقیت به پایان رسیده که در همین راستا شرکت پست جمهوری اسلامی ایران درصدد است تا تعداد این دستگاه ها را افزایش دهد.

وی تعداد کامپیوترهای جیبی (PDA) آزمایشی را ۳ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: به دلیل رضایت نامه رسان ها از این دستگاه و افزایش سرعت عمل شاهد رشد این دستگاه در کشور خواهیم بود.

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مهمترین هدف برقراری دستگاه‌های PDA در شبکه پستی گفت: افزایش کیفیت خدمات در بخش توزیع  توسط این دستگاه ها از مهمترین مزایای آن به شمار می آید و همچنین حذف کاغذ و کاهش استفاده از پرینت یکی دیگر از مزایای این دستگاه است.

نصیری با اشاره به مجهز شدن بیشتر نامه رسان ها به دستگاه‌های PDA گفت: فرستندگان مرسولات می‌توانند از طریق شماره رهگیری مرسولات و وب سایت شرکت پست، مرسولات خود را رهگیری و از زمان، مکان و مشخصات گیرنده آن مرسوله آگاه شوند.

وی افزود: کامپیوتر جیبی (PDA) جهت اخذ امضای الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته کارایی این دستگاه محدود به دریافت امضای دیجیتال نبوده و قابلیت‌های گسترده آن موجب شده تا به صورت یکی از ابزارهای اصلی شبکه پستی درآید.

نصیری ورود فناوری pda به شبکه پستی را یک اقدام بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دستگاه ها نه تنها حمل و استفاده از دفتر کاغذی را راحت کرده بلکه صرفه اقتصادی نیز دارد.

به گزارش مهر، دستگاه های personal Digital Assistants) PDA ) یا کامپیوترهای جیبی قدرتمندی هستند که براحتی در یک دست قرار می گیرند. دستگاه PDA یکی از فناوری‌های تولید کشور آلمان است که نرم‌افزار آن در مرکز فناوری اطلاعات و توسط کارشناسان این مرکز تهیه و برروی این دستگاه به اجرا درآمده است.

کارایی این دستگاه محدود به دریافت امضای دیجیتال نبوده و قابلیت‌های گسترده آن موجب شده تا به صورت یکی از ابزارهای اصلی شبکه پستی درآید.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.