مجوز وزارت بهداشت به پزشکان برای ارائه خدمات رادیولوژی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: به سبب کمبود متخصصان رادیولوژی، قرار شده وزارت بهداشت به پزشکانی که رادیولوژیست نیستند مجوز انجام این خدمات را بدهد و پزشکان حاضر در شهرهای کوچک و محروم دوره آموزشی لازم را خواهند دید.

علی سجادی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اعطای مجوز رادیولوژی به غیررادیولوژیست‌ها گفت: طبق قوانینی که موجود است هر پزشکی که دوره‌ای را آموزش دیده باشد و در طول تحصیل و خدمت، دوره‌های تکمیلی را گذرانده باشد و در هر صورتی مهارت لازم را کسب کرده باشد می‌تواند نسبت به ارائه خدمات در آن زمینه اقدام کند.اگر قرار باشد که هر پزشکی که دوره مربوطه را می‌بیند به درمان اقدام کند. تخصص‌‌های مختلف به صورت موازی‌کاری ارائه می‌شوند و این کار شدنی نیست.

سجادی گفت: اینکه وزارت بهداشت گفته است برای پزشکان غیررادیولوژیست دوره آموزش رادیولوژی گذاشته شود به نیازهای وزارتخانه بر می‌گردد.

مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: سبب اینکه وزارت بهداشت این مجوز را اعلام کرده نیاز بعضی شهرهای محروم و کوچک به رادیولوژیست است چرا که در این شهرها یا رادیولوژیست وجود ندارد یا حاضر به شرکت در طرح شبکه بهداشت و درمان نیستند.

وی گفت: این رادیولوژیست‌ها که در طرح شبکه شرکت نمی‌کنند اغلب تمایل دارند کار خصوصی خود را دنبال کند و در مطب‌های خود به دنبال درآمد بیشتر باشند.

سجادی ادامه داد: بنابراین وزارت بهداشت خواسته است با ایجاد دوره آموزشی رادیولوژی برای پزشکان مختلف این نیاز را برطرف کند.

مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: این مجوز مخصوص پزشکان عمومی نیست بلکه به هر گروه از پزشکان حاضر در شبکه بهداشت و درمان اعم از متخصصان زنان، اطفال و … داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این پزشکان با گذراندن دوره آموزشی دیگر نیازی به ارجاع بیمار به شهرهای دیگر برای انجام رادیولوژی ندارند بلکه به سرعت و بدون صرف هزینه بیشتر این آزمایش را انجام خواهند داد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.