محسنی ثانی:مهاجرت مدال‌آوران المپیادهای علمی تبعات منفی دارد

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۱:۱۸:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان این که مهاجرت نخبگان علمی و مدال آوران المپیادها از کشور تبعات منفی به دنبال دارد، گفت: دولت باید شرایط و امکانات را به گونه ای فراهم کند که ضمن جلوگیری از خروج نخبگان علمی روند مهاجرت این افراد شکل معکوس بیابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمدرضا محسنی ثانی اظهار داشت: متاسفانه توجه مسوولان به ورزشکاران مدال آور بسیار بیشتر از نخبگانی است که در المپیادهای علمی برای کشور مدال کسب کرده اند که این دیدگاه باید اصلاح شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس هشتم با بیان این که در سال های اخیر برخی از مسوولان اجرایی توجهاتی را به نخبگان علمی و مدال آوران المپیادها معطوف داشته اند، افزود: به رغم این که این موضوع تا حدودی سازماندهی شده است اما هنوز کفایت نمی کند و نیاز به کار بیشتری دارد.
وی با تاکید بر این که در دین اسلام علم و دانش از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، تصریح کرد: در فرهنگ ما ایرانیان نیز علم و دانش همیشه از رتبه ویژه ای برخوردار بوده و از همین رو باید به اندازه ای که به قهرمانان ورزشی توجه می شود نخبگان علمی نیز مورد توجه قرار بگیرند.
محسنی ثانی در ادامه افزود: مسئولان دولتی همواره در سخنان خود موضوع حمایت از نخبگان علمی و مدال‌آوران المپیادها را مورد توجه قرار می‌دهند اما این نوع حمایت کافی نیست و باید در عمل نیز مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که موجبات دلگرمی نخبگان علمی را فراهم آورند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان این این که فراهم نبودن شرایط مناسب موجب مهاجرت نخبگان علمی از کشور می شود، گفت: برقراری ساز وکارها و زمینه های لازم برای شکوفایی نبوغ و استعدادها، تهیه ملزومات لازم برای پویندگی دانش و توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی نخبگان علمی از مسائلی است که اگر به درستی اجرا شود سیر مهاجرت این افراد به کشورهای خارجی را کند و حتی متوقف خواهد کرد

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۳۱۸۱۰۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.