محققان برای دسترسی به منابع انقلاب اسلامی به دلیل برخی تعصبات با مشکل مواجه هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ‘محسن مومنی شریف ‘ عصر دوشنبه در آیین راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی پرداختن به هر گونه فعالیت مرتبط با انقلاب اسلامی را از وظایف حوزه هنری دانست و افزود : راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی دسترسی به اطلاعات مربوط به انقلاب را برای محققان و پژوهشگران آسانتر می کند.

وی با بیان این که رونمایی این پایگاه سبب می شود اطلاعات از حبس در آید و در معرض استفاده علاقه مندان قرار گیرد ، افزود: این حرکت اقدامی در خور ستایش است و باید فرهنگ آن به دیگر نهادها تسری پیدا کند. ممکن است این کار دیر باشد اما نباید بیش از این دست محققان برای دسترسی به اطلاعات بسته باشد.

مومنی افزود : با راه اندازی این پایگاه دسترسی محققان به منابع انقلاب آسانتر می شود ، ۴۵۰ هزار برگ سند تا پایان امسال در این پایگاه قرار می گیرد که کار تولید بخش بزرگی از این منابع را همکارانما در واحد ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری بر عهده داشته اند.

رییس حوزه هنری با بیان اینکه برای فعالیت های حوزه هنری، اصل و معیار کار انقلاب اسلامی است، افزود : حوزه هنری به منظور تبیین انقلاب اسلامی تاسیس شده است و در زمان جنگ نیز در ادامه فعالیت های خود به ثبت رشادت های ایثارگران و رزمندگان پرداخت.

وی گفت : تا به امروز در زمینه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی کم کاری صورت گرفته و سبب شده افرادی در خارج از کشور در قالب نشر کتاب و خاطره بسیاری از وقایع را وارونه و به عکس جلوه دهند، لذا ارائه اطلاعات درست مربوط به انقلاب اسلامی سبب روشن شدن اذهان مخاطبان خواهد شد.

وی توضیح داد : انقلاب اسلامی برای همه‌ ما ارزشمند است و یکی از سفارشات امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب این بوده که ‘مراقب باشید تصور نشود انقلاب اسلامی محصول زحمات عصر ما است این محصول تلاش علما شیعه بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت و هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان در حوزه هنری افتتاح شد.

فراهنگ **۱۶۳۰** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۴۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.