محمدزاده:رسانه ها بسترساز تقویت روابط بین ملت ها هستند

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ازمعاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‘محمد جعفرمحمدزاده’ در گفت و گوی اختصاصی با بخش فارسی زبان رادیو بین المللی چین ضمن ابراز خرسندی از رویکرد مثبت این رادیو گفت: رسانه های چین باید همانند توسعه اقتصادی و تجاری این کشور در جهان تاثیر گذار باشد و خبرنگاران چینی باید با نگاه خود اخبار را تهیه کنند و به ترجمه اخبار از رسانه های دیگر بسنده نکنند که به این ترتیب صدای آن ها بیشتر به گوش جهانیان برسد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن معرفی رادیو به عنوان یک رسانه برای قشر فرهیخته، تصریح کرد: شاید این گونه عنوان شود که با وجود افزایش وسایل ارتباط جمعی، رادیو دیگر جایگاهی ندارد، اما این گونه نیست و این رسانه مخاطبین خاص خود را دارد.

محمد زاده ادامه داد: بیش از هزار سال است که ارتباط میان دو ملت ایران و چین وجود دارد، این در حالی است که چنین وسایل ارتباط جمعی وجود نداشته است و شبکه های رادیویی وتلویزیونی به این گستردگی نبوده، اما این ارتباط حفظ شده و دو ملت از بسیاری جهات، به ویژه از نظر فرهنگی و هنری از یکدیگر تاثیر گرفته اند.

وی افزود:‌حال که این گونه وسایل ارتباطات جمعی به صورت گسترده وجود دارد و به صورت زنده کشورها در تماس هستند، بنابراین لازم است که از بستر این رسانه ها به خوبی استفاده شود.

محمد زاده در پایان افزود: به نظر من مخاطبین اصلی این رادیو، فارسی زبانان چینی هستند، و با توجه به وفور رادیوهای فارسی زبان در ایران، ممکن است مخاطبین ایرانی در نوبتی دیرتر به این رادیو مراجعه کنند، ولی افرادی که علاقه مند وجوینده هستند، قطعا این رادیو را می شنوند.

اجتمام**۷۰۲۹**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۴۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.