محمد تقی رهبر: نظارت تنها راه جلوگیری از سوء استفاده از معتادان است

خبرگزاری آریا – نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه گردانندگان کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد فاقد کمترین علم و مهارت برای مراقبت از افراد در حال ترک هستند، گفت: این کمپ‌ها باید با مجوز و نظارت وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با موادمخدربرپا شود زیرا در این صورت می‌توان جلوی هرگونه سوء استفاده از معتادان را گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدتقی رهبر درباره فعالیت کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد، تصریح کرد:در کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد که گاها حیثیت انسانی افراد در آن زیر سئوال می رود، اعمالی غیرانسانی همچون شکنجه جسمی، روحی و روانی معتادان صورت می‌گیرد که از دیدگاه اسلام و قرآن، بسیار زشت و مستحق مجازات سنگین است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم بیان کرد: ارائه وعده‌های نامناسب غذایی و سوء استفاده‌های اقتصادی از معتادان شایسته نیست و باید ارگانی ویژه جهت مقابله با این پدیده شوم آغاز به کار کند.

کمپ‌های غیر مجاز باید پلمپ شوند
رهبر گفت: گردانندگان کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد فاقد کمترین علم و مهارت برای مراقبت از افراد در حال ترک هستند، و در حالی که مراحل مختلف ترک اعتیاد نیاز به رفتارهای مراقبتی متفاوت و متناسب با مرحله ترک دارد متاسفانه افراد بی‌اطلاع به جای ایجاد تنفر از مواد مخدر در ذهن معتادان، بیشتر به ایجاد تنفر از کمپ‌های ترک اعتیاد در روان افراد کمک می کنند که البته کاملا طبیعی است.
وی افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد باید با مجوز وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با موادمخدربرپا شود و این دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر فعالیت این کمپ‌ها نظارت داشته باشند تا جلوی هرگونه سوء استفاده از معتادان گرفته شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه کمپ‌های غیر مجاز باید پلمپ شوند، بیان کرد: اگر نظارت کافی بر این کمپ‌ها وجود داشته باشد و هراز چندگاهی گزارشی از فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد به نهادهای مرتبط ذی‌ربط داده شود دیگر شاهد تکرار تخلفات در این کمپ‌ها نخواهیم بود.
این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر حساس بودن فعالیت در این حوزه، بیان کرد: تنها راه‌کار مبارزه با تخلفات در کمپ‌های غیر مجاز نظارت دقیق و کافی است. 
اخیرا سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد با کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در تهران خبر داده و گفته: مجموعه ماموران در معاونت مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران پیگیر این مساله هستند.
وی افزود: اگر سازمان بهزیستی تهران نیز این کمپ را معرفی کند؛ قطعا پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه برخورد با کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد بیشتر در حوزه فعالیت ستاد مبارزه با موادمخدر است، گفت: با این حال پلیس تهران پیگیر این مساله است و در صورت غیرمجاز بودن فعالیت این‌گونه کمپ‌ها با آنها برخورد می‌کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.