محور حرکت جهانی در مکتب تشیع، انسان کامل و امام معصوم است

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ‘علیرضا اعرافی ‘ عصر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی سفیران هدایت در مسجد مقدس جمکران قم افزود: جریان داشتن حرکت هدایت گری مهدوی در دوران غیبت از طریق نایبان عام که تبلور آن در نظام ولایت فقیه ایجاد شده است، از دیگر نقاط برجسته این تفکر است.

وی ابراز داشت: حرکت به سوی یک جامعه آرمانی که تمام مختصات آن برای مردم ذکر شده است و پرهیز از کلی گویی و اوهام پروری از جمله نقاط روشن تفکر مهدوی است.

اعرافی افزود: در تفکر شیعی، انتظار با معرفت امام آغاز می شود و در مرحله ی بعد به محبت می رسد و سپس یک منتظر سعی می کند خود را با زندگی منتظران وفق بدهد.

وی گفت: قم و حوزه های علمیه محور تحولات بشری به سوی زمینه سازی ظهور هستند و این پایگاه های تولید و نشر معارف اهل بیت(ع) امروز منادی پیام فطرت و پیام الهی به سراسر جهان به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی و رشد حوزه های علمیه، قم نقش محوری را در این جریان ناب پیدا کرده است و شرایطی را فراهم آورده است که جریان زمینه سازی با شدت بیشتری دنبال شود که ثمره های آن را در بیداری اسلامی شاهد هستیم.

وی افزود: زنده بودن منجی در تشیع از مهمترین و اساسی ترین نقاط متمایز این تفکر در تشیع است زیرا وقتی در تفکری منجی آن در بین مردم زندگی کند و زنده باشد، می تواند کارکردهای عمیقی در سطح جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به این که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ آیه پیرامون مهدویت در قرآن کریم وجود دارد، اظهار داشت: برخی از این آیات به صورت کاملا شفاف به مساله مهدویت پرداخته اند و نیازی به تاویل ندارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه افزود: این گونه روایات ناظر بر تلاش مردم برای زمینه سازی حکومت صالحان و حضور در جبهه حق در برابر جبهه کفر است و در کنار این منابع نور، روایات بسیاری نیز در این باره وجود دارد که دلالت آیات الهی را مشخص می کند.

نمایشگاه بین‌المللی ‘سفیران آفتاب’ با رویکرد ‘انتظار و بیداری اسلامی’ به مدت یک هفته در محل صحن اصلی مسجد جمکران برگزار می شود.

میهمانانی از ۵۰ کشور اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب شرکت کرده اند.

ک/۲۷۴۰۸ / ۳۸۰/ ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.