محکومیت تجاوزصهیونیستها به مسجدالاقصی ازسوی اتحادیه عرب

اتحادیه عرب امروز تجاوز صهیونیست ها را به شهر قدس و مسجد الاقصی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، نمایندگان دائم اتحادیه عرب امروز در نشستی، تجاوز خطرناک، برنامه ریزی شده و مکرر اشغالگران اسرائیلی را به شهر اشغالی قدس و افزایش حملات را به  مقدسات اسلامی و مسیحی محکوم کردند.
اتحادیه عرب در بیانیه ای یورش مکرر تندروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و نمازگزاران در این مسجد و حمله به حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل را نقض آشکار قطعنامه های بین المللی و  قوانین بین الملل و موافقت نامه ژنو دانست.
این اتحادیه مسئولیت حفظ مسجد الاقصی و جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به این مسجد را متوجه مقامات اشغالگر اسرائیلی دانست.
اتحادیه عرب خاطر نشان کرد شهر قدس و در راس آن مسجد الاقصی و همه مقدسات اسلامی و مسیحی « خط قرمزی » است که نمی توان از آن عبور کرد زیرا هرگونه تجاوز به آن امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید خواهد کرد.
این اتحادیه از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کند و دولت اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا نقض مکرر مقدسات دینی را متوقف کند.
این اتحادیه از سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواست به مسئولیت های خود در قبال حفاظت از مسجد الاقصی که از مهمترین آثار اسلامی در فلسطین اشغالی است عمل کند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.