محکوم شدن اپل و سامسونگ در سئول /فروش آیفون و آی پد و گلکسی اس در کره ممنوع شد

هنوز رای دادگاه سن خوزه کالیفرنیا درباره اپل و سامسونگ صادر نشده که دادگاهی در سئول به موازای دادگاه امریکایی درباره مجادله ای مشابه هر دو کمپانی را به نقض قوانین ثبت اختراع گناهکار شناخت.

قاضی کره ای گفت موارد مشابه محصولات اپل در بازار بسیار زیاد است اما طراحی سامسونگ همانی نیست که اپل اذعان کرده است اگر چه در برخی موارد دیگر نقض قوانین صورت گرفته است اما بدان معنی نیست که همه محصولات سامسونگ یکپارچه کپی برداری از اپل باشد.

در این حکم آمده است اپل محصولات خود مانند آیفون ۳GS و آیفون ۴ و آی پد یک و دو را از کره جنوبی بردارد و همچنین سامسونگ نیز گلکسی  اس دو را بدلیل نقض قوانین ثبت اختراع صورت گرفته توسط اپل را از کره بر چیند. بر این اساس سامسونگ بنا بر دستور قاضی باید فروش ۱۰ محصول خود را در این کشور سریعا متوقف کند که شامل گلکسی اس دو است و همچنین اپل باید فروش آیفون چهار و آی پد دو را در کره جنوبی متوقف نماید.

به گفته قاضی اپل دو ثبت اختراع سامسونگ در زمینه فناوری وایرلس را نقض کرده و باید ۳۵۴۰۰ دلار خسارت به سامسونگ بپردازد.

سهام سامسونگ بعد از انتشار این خبر ۱٫۳ درصد سقوط کرد.

اکنون همه چشمها به سوی سن خوزه و رای دادگاه کالیفرنیا درباره اپل و سامسونگ است که بدلیل زیاد بودن پرسشنامه هایی که  هیئت منصفه باید پر کند، زمان صدور رای طولانی شده و ممکن است رای این دادگاه روی ان تاثیر گذارد.

منبع: اکانومیک تایمز

/۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.