مخاطبان رغبتی برای تماشای فیلم ندارند

محمد قاصد اشرفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم های در حال اکران در شرایط موجود از استقبال خوبی برخوردار نیستند و فروش ندارند.

وی ادامه داد: آثار سینمایی متاسفانه موضوع های مناسبی ندارند و مضامین فیلم ها مورد پسند مخاطبان به عنوان صاحبان اصلی سینما نیست.

رییس انجمن سینماداران تاکید کرد: رغبتی برای رفتن به سالن های سینمایی از سوی مخاطبان وجود ندارد و این در حالی است که اردیبهشت تا اواسط خرداد از جمله زمان های مناسب برای اکران فیلم های سینمایی است.

اشرفی ادامه داد: علاوه بر کیفیت پایین فیلم های سینمایی، اختلاف میان سینماگران و صنوف سینمایی نیز به اقتصاد سینمای ایران ضربه زده و زمینه مساعد برای بهره وری از سینما وجود ندارد.

وی توضیح داد:برای برون رفت از مشکل کنونی سینما باید چاره ای اندیشید و به این شرایط پایان داد.

این سینمادار به بار سنگین مالی که بر دوش سینماداران قرار دارد اشاره کرد وگفت: هزینه سالن های سینمایی از فروش فیلم های سینمایی تامین نمی شود و صاحبان سالن برای تامین حقوق کارمندان دچار مشکل شده و تعدیل نیرو دارند.

اشرفی یادآور شد: سالن های بخش خصوصی امروز در شرایط بسیار بدی قرار دارند و با این شرایط نمی تواند آینده خوبی را برای این بخش متصور بود.

وی تاکید کرد: با وجود این فروش پایین سینماداران باید نسبت به وضعیت هزینه مالیات و عوارض شهری و هزینه هایی از این دست در جهت کمک به سینماداران اقدام فوری کرد.

شورای عالی سینما به تازگی در زمینه مالیات و هزینه های جاری در سینما تصمیم های مهم و اساسی اتخاذ کرده است.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.