مخالفت سازمان سنجش با درخواست مکتوب رییس دانشگاه رامین خوزستان

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نامه سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش سرویس«دانشگاهی » ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به مطالب مطرح شده در برخی از رسانه‌های گروهی در خصوص نامه شماره ۲۳/۱۳۳۸ مورخ ۷ خرداد ، سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به این سازمان جهت تنویر افکار عمومی و داوطلبان آزمون سراسری به خصوص داوطلبان استان‌های لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری مطالب زیر به استحضار می‌رسد.

۱- سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان طی مراجعه حضوری و مکاتبه رسمی درخواست پذیرش ۱۰۰ درصد بومی داوطلبان شد. در سازمان به نامبرده توضیحات لازم و کافی در خصوص بومی‌گزینی داده شده و به ایشان اعلام شده که درخواست آن دانشگاه با توجه به سیاست‌ها و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل انجام نیست و مخالفت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۴ مرداد به صورت رسمی طی نامه شماره ۲/۱۲۴۷۵ توسط معاون فنی و آماری سازمان به سرپرست دانشگاه رامین ابلاغ شد.

۲- برای اطمینان خاطر داوطلبان استان‌های فوق‌الذکر اعلام می‌شود سازمان سنجش آموزش کشور در پذیرش سال جاری () به هیچ عنوان تغییری در ضوابط پذیرش دانشگاه رامین خوزستان انجام نداده و این امر با نگاهی به وضعیت آمار پذیرش در سال‌های ۱۳۹۰ و بر اساس استان بومی داوطلب واضح و روشن است. تعداد پذیرش استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه رامین در سال ۱۳۹۰، ۸ نفر و در سال ، ۱۲ نفر، تعداد پذیرش داوطلبان استان لرستان در این دانشگاه در سال ۱۳۹۰، ۵۹ نفر و در سال ، ۶۶ نفر و در نهایت تعداد پذیرش داوطلبان ایلام در دانشگاه رامین در سال ۱۳۹۰، ۳۶ نفر و در سال ، ۲۵ نفر بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.