مخالفت مجلس با فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی بودجه سال ۹۱

۲۸خردادماه،

http://www.bananews.ir/مجلس شورای اسلامی با فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال ۹۱ مخالفت کرد.

به گزارش ، در جلسه علنی امروز مجلس پیشنهاد تمدید مهلت جذب اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات عمرانی قانون بودجه سال۹۱ به صورت دو فوریت از سوی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر مطرح شد و وی در این زمینه اظهار کرد: شاهد هستیم که بودجه سال جاری همانند سال قبل با تاخیر دو ماه به تصویب می رسد و عملا فرصتی کمی برای هزینه‌کردن اعتبارات عمرانی باقی می‌ماند.

وی افزود: در این زمینه برای اعتبارات عمرانی مبلغی در ۲۸ اسفندماه سال ۹۱ به تصویب رسیده که فرصت کافی همانند سال قبل برای هزینه کردن این اعتبار باقی نمی‌ماند.

نماینده شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دو سه ماه از وقت به فضای انتخاباتی کشور اختصاص داده شده بود این موضوع چندان در دستور کار قرار نگرفت تا اعتبار مورد نظر در زمان مناسب هزینه شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن نیز در مخالفت این پیشنهاد گفت: در سال قبل نیز عمده برنامه‌های مجلس به بررسی طرح‌های دو فوریتی اختصاص یافت بنابراین معتقدم که این موضوع باید منتفی شود تا بتوانیم به صورت برنامه‌ریزی شده اعتبارات را هزینه کنیم.

اسفنانی افزود: در سال قبل پولی اختصاص نیافته و هیچ اقدام عملی هم صورت نگرفته است لذا مکلف هستیم که براساس قانون و برنامه‌ریزی کارها و برنامه‌های کشور را به پیش ببریم.

پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با این طرح گفت: اعتبارات هر سال با تاخیر بودجه‌ای مواجه می‌شود و با توجه به اینکه اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌ها سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی کاهش یافته است اگر به همین رویه ادامه یابد جذب اعتبارات نیز با مشکل مواجه می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت تازه طبق قانون و زمان‌بندی مناسب بودجه را به مجلس ارائه کند تا بی‌نظمی‌های که در این زمینه صورت گرفته برطرف شود.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز در مخالفت با این طرح با اشاره به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: دولت موظف است تا ۱۵ آذرماه سال جاری بودجه را سال بعد را به مجلس ارائه کند اما آقای احمدی نژاد با تاخیر چند ماهه همواره بودجه را تقدیم به مجلس کرده است لذا ضروری است که این موضوع بررسی شود.

وی با توجه به مشکلاتی که تخصیص نیافتن اعتبارات مناسب در این زمینه به وجود آورده است گفت: امیدواریم که این عبرتی شود برای دولت آینده تا در زمان مقرر بودجه را ارائه کند و مجلس هم بتواند تا اواخر بهمن آن را بررسی و تصویب کند.

قاضی‌پور افزود: در غیر این صورت اگر این طرح دو فوریتی به تصویب برسد بدعتی برای دولت تازه می‌شود تا آن نیز با تاخیر بودجه ارائه کند.

موسوی نژاد نماینده دشتستان نیز در موافقت این طرح گفت: باید دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال۹۱ سریعا به تصویب برسد تا اعتبارات لازم بتواند به موقع جذب و هزینه شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت تازه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کند گفت: اگر بودجه به موقع به مجلس برسد و مجلس نیز آن را تصویب کند مشکلاتی که در تخفیف اعتبارات پروژه‌های عمرانی شاهد هستیم کمتر خواهد بود.

در دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال ۹۱ به رای گذاشته شد که نتوانست رای لازم را به دست آورد و پس از آن یک فوریت آن به رای گذاشته شد که آن نیز با ۱۰۳ رای موافق، ۳۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۴۶ رای ماخوذه نتوانست حد نصاب لازم را به دست آورد و نهایتا یک فوریت آن نیز به تصویب نرسید.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.