مخالفت ها با تحریم ایران گسترش یافته است

به گزارش ایرنا از مالزی، خبرگزاری غیرمتعهدها در گزارش خود آورده است: چین اعلام کرده که تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی وارد کننده نفت از ایران را نمی پذیرد و اساسا با این گونه تحریم ها مخالف است.

این خبرگزاری می افزاید: یک روز پس از آنکه آمریکا هفت کشور بجز چین را به علت کاهش واردات نفت از ایران از تحریم ها معاف کرد، پکن اعلام کرد با تحریم نفت ایران مخالف است.

‘لیو وی مین’ سخنگوی وزارت خارجه چین گفته که چین مخالف اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورهای ثالث است و با این گونه تحریم ها همراهی نخواهد کرد.

خبرگزاری غیرمتعهدها خاطرنشان می کند: چین اعلام کرده که واردات نفت از ایران را از مسیرهای عادی و در یک شرایط شفاف همچنان ادامه خواهد داد. واردات نفت چین براساس نیازهای توسعه ای این کشور صورت می گیرد و واردات نفت به عنوان یک نیاز برای چین ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری غیرمتعهدها می افزاید: روسیه نیز اعلام کرده که با اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف است و این تحریم ها را راه حل مناسبی برای موضوع هسته ای ایران نمی داند.

روسیه بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق طبیعی ایران می داند و معتقد است که فشارها و تحریم ها تنها مساله را پیچیده تر می کند.

آساق**۳۳۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۶۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.