مخترع ماوس رایانه درگذشت

۱۲ تیرماه ۱۳،

داگلاس انگلبرت مخترع ماوس (موشواره) رایانه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
 
انگلبرت، ماوس را در دهه ۱۹۶۰ ابداع کرد که در واقع دو چرخ فلزی بود که توسط یک پوسته چوبی پوشانده شده بود. وی مدتها پیش از آنکه ماوس رایانه همه گیر شود آن را ثبت اختراع کرده بود.
 
وی همچنین بر روی ایمیل های شخصی اولیه، تله کنفرانس های ویدیویی و پردازش لغات در موسسه تحقیقات استنفورد نیز کار کرده بود.
 
کریستینا دختر انگلبرت خبر درگذشت پدرش را از طریق یک ایمیل به موزه تاریخ رایانه در مونتین وویو در کالیفرنیا خبر داده است. در ایمیل او آمده است پدرش که دچار بیماری بوده است سه شنبه شب در خواب در قبل است.
 
انگلبرت در سی ام ژانویه ۱۹۲۵ در پورتلند اورگان آمریکا متولد شد.
 
وی از پیشگامان علوم رایانه و اینترنت بود. او به سبب کارهای خود در رابطه با چالش‌های تعامل انسان و رایانه شناخته شده‌ است؛ که نتیجه آن علاوه بر اختراع ماوس، توسعه ابرمتن، شبکه‌های رایانه‌ای و پیش‌سازهای واسط گرافیکی کاربر بوده‌ است. او طرفدار و متعهد به توسعه و استفاده از رایانه و شبکه رایانه‌ای برای کمک به مقابله با مشکلات فزاینده و پیچیده جهان به طور فوری بود.
 
بر اساس این گزارش وی نتوانست از ساخت ماوس رایانه پولی به جیب بزند چرا که حق اختراعش در سال ۱۹۸۷ و پیش از آنکه ماوس کاربرد عمومی و همه گیر بیابد، منقضی شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.