مداخله نظامی در سوریه ممنوع

جام جم آنلاین: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش به شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه صدور قطعنامه برای مداخله نظامی در سوریه را نخواهد داد .

 شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر به جزئیات بیشتر اشاره ای نکرد اما خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد ، روسیه هر گونه اقدام سازمان ملل را بر ضد سوریه در پی کشتار حوله، «نابجا» دانست.

این خبرگزاری اعلام کرد : گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفته است : «ما معتقدیم بررسی هر تدبیر جدیدی در شورای امنیت برای تأثیرگذاری بر اوضاع سوریه، نابجاست».

شبکه تلویزیونی المنار هم به بدون اشاره به جزئیات بیشتر به نقل از وزارت امور خارجه چین اعلام کرد این کشور با مداخله نظامی در سوریه مخالف است .

خبرگزاری رویترز از پکن هم گزارش داد، وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه بار دیگر بر مخالفت خود  با دخالت نظامی در سوریه تاکید کرد.

لیو وی مین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مصاحبه ای مطبوعاتی در پاسخ به اینکه آیا چین نیز همچون بسیاری از کشورهای غربی دیپلماتهای سوریه را اخراج خواهد کرد گفت : تاکنون نشنیده است که مسئولان کشورش سفارت سوریه را تحت فشار قرار داده باشند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.