مدرسان پیشکسوت نظام علمی کاربردی تقدیر شدند

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت – ۰۳:۰۵:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در گرامیداشت روز معلم و هفته آموزش؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در گرامیداشت روز معلم و هفته آموزش از مدرسان پیشکسوت نظام علمی کاربردی قدردانی شد .
به گزارش خبرگزاری آریا، در این مراسم دکتر عبدالرسول پورعباس ، رییس دانشگاه ، روز معلم و هفته آموزش را به همه کسانی که در مسیر علم و عمل قدم بر می دارند ، تبریک گفت .
دکتر پورعباس اظهار داشت : بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی و هنرستان های فنی حرفه ای ، روشنگر مسیر و راه ما می باشد . وی در ادامه گفت : اخیراٌ تحول نوین و جدیدی مبتنی بر تفکرات و منش های گذشتگان احیا شده و یکی از راهبردهای بسیار اساسی در نقشه جامع علمی کاربردی عنوان شده ، آموزش مبتنی بر علم ، فناوری و با محوریت مهارت آموزی می باشد .در ۳۰ سال گذشته بحث فقط علم و فناوری بود و بعد از گذشت این ۳۰ سال تکیه بر علم و فناوری با شعار محوریت مبتنی بر علم و فناوری و مهارت می باشد . رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت : ما در مسیر استقرار نظام ملی مهارت هستیم و بحث اصلی و ستون فقرات آن ، نظام علمی کاربردی می باشد و همه اینها بر اساس یک اصل اساسی و آن هم مدرسین می باشند . دکتر پورعباس افزود : تفاوت مدرسین نظام علمی کاربردی با دیگر نظام ها اینست که مدرسین ما باید علم و عمل را توآماٌ به دانشجو یاد بدهند .آموزش های نظری شرط لازم است ولی کافی نیست .شرط کافی کار ، ممارست در محیط کار بر مبنای دانش فراگرفته می باشد . وی در ادامه اظهار داشت : شعار هر شغل یک رشته ، یعنی به تعداد شاغلین در سطوح مختلف دوره اجرا می شود . کلیدی ترین بخش استقرار نظام ، نقش مدرسین ماست که باید با دقت کامل انجام شود . رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اعلام کرد : ۳۰ هزار نفر مدرس در نظام علمی کاربردی نقش دارند که بسیار افتخارآمیز است. کار پیچیده و سنگینی است که باید یک انسجام به وجود آید و به اثر بخشی صد در صد برسیم . بخش عظیمی از خبرگان ما در محیط کار باید به مدرسین بپیوندند . مدرس دانشگاه ما باید به شکل تمام وقت ، پاره وقت یا نیمه وقت مشغول بکار باشد .اکثر مراکز ما بیشترین نیاز خود را از مدرسین حق التدریسی استفاده می کنند که این درست نیست . دکتر پورعباس در پایان گفت : در سال ۹۱ تلاش می کنیم با ساماندهی و استفاده از سامانه سجاد ، نظام مدرسین را پیاده کنیم . تفاوت مدرسین در دانشگاه جامع علمی کاربردی با دیگر دانشگاه ها که اساتید با محوریت تولید مقاله و صرف آموزش مباحث نظری انجام می شود، در نظام مهارتی استاد فقط بدنبال نوشتن مقاله و کتاب نیست ، بلکه در جهت تکمیل دستورالعمل های مهارتی باید قدم بردارد ، تکمیل زنجیره ای که منجر به علم می شود . نقش مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی تکمیل زنجیره بین علم و صنعت باید باشد . محور توسعه ما محوریت مهارت ، تکنولوژی  و فناوری می باشد که با محوریت دانشگاه های دیگر فرق می کند . امیدوارم شعار امسال ، تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی با محوریت این شعار که یکی از مسوولیت های شما مدرسان دانشگاه در تربیت نیروی انسانی است ، میسرگردد.
در پایان این مراسم  ، از ۵ نفر از مدرسان پیشکسوت نظام علمی کاربردی آقایان سید علی سجادی از گروه صنعت ، حسن ناهید از گروه فرهنگ و هنر ، سعید مسیحا از گروه کشاورزی ، سید عباس باقری یزدی از گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و سید ابراهیم بزرگ نیا طبری از گروه علوم پایه با اهداء هدایایی تجلیل شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۷۱۵۰۵۳۳۵۷۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.