مدیریت زمان و انرژی در جلسه آزمون

جام جم آنلاین: ۱ ـ حتماً سوالات آزمون را در دو مرحله پاسخ دهید.

مرحله ۱ ـ فقط سوالاتی را پاسخ دهید که در زمان استاندارد می‌توانید پاسخگوی آنها باشید که به‌اصطلاح به این سوالات می‌گوییم سوالات آسان و در کنار سوالات دشوار علامت (+ یا ـ) علامت (ـ) را کنار تست‌هایی قرار دهید که قبلا مشابه آن را ندیده‌اید و به‌نظر زمانبر هستند و علامت (+) را کنار تست‌هایی قرار دهید که آنها را می‌توان حل کرد ولی نیازی به زمان بیش از زمان استاندارد هر سوال آن درس دارند.

تذکر: مرحله ۱ را روی کل دروس دفترچه عمومی یا اختصاصی انجام دهید، سپس مرحله دو را شروع کنید.

مرحله ۲ ـ در این مرحله به سوالاتی پاسخ دهید که کنار آنها علامت مثبت قرار داده‌اید. پاسخگویی به این سوالات زمان بیشتری می‌برد ولی چون به قسمتی از سوالات (منفی‌ها) پاسخ نمی‌دهید ممکن است بتوانید به همه یا بخش عمده این دسته از سوالات پاسخ دهید.

سوال: اگر نتوانستیم به همه سوالاتی که کنار آنها علامت (+) است برسیم و پاسخ دهیم ضرر نمی‌کنیم؟

پاسخ: به هر حال هر چه بیشتر به سوالات پاسخ صحیح دهیم قطعا بهتر است ولی به هر حال زمان آزمون محدود است و با این روش به سوالات ساده بیشتری می‌رسید و تعداد سوال‌های پاسخ داده شده بیشتر می‌شود.

سوال: تکلیف سوال‌هایی که کنار آنها علامت منفی گذاشته‌ایم، چه می‌شود؟

پاسخ: اولا زمان محدود ما در جلسه کنکور اجازه پاسخگویی به این سوالات را نمی‌دهد و اگر هم این تست‌ها را بزنیم به تعداد بسیار زیادی از تست‌های ساده نخواهیم رسید.

ثانیا: اگر هم برسیم این تست‌ها را بزنیم معمولا غلط پاسخ می‌دهیم و نمره منفی بیشتری خواهیم گرفت. پس بهتر است در جلسه کنکور ابتدا به تست‌های استاندارد که مشابه سال‌های قبل آمده و شبیه آن را زده‌ایم، بپردازیم.

۲ ـ با روحیه خوب و حالتی آرام به سوالات پاسخ دهید.

با توکل بر خدا و حالتی آرام (تا حد ممکن شبیه حالت آزمون دادن در منزل) به سوالات پاسخ دهید و از خداوند بخواهید آنچه به خیر شماست، نصیب شما گرداند.

فراموش نکنید که اگر بتوانید به نیمی از سوالات پاسخ صحیح دهید، می‌توانید در رشته‌های خوب و دانشگاه‌های معتبر ادامه تحصیل دهید. پس به دنبال حل تمام تست‌ها نباشید.

رامین نیک خو – مشاور تحصیلی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.