مدیر عامل شرکت بیمه ایران : امنیت و کیفیت ساخت و ساز افزایش می یابد

تهران / واحد مرکزی خبر/ اقتصادی /۰۲/۰۶
مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت:‌ پیاده سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی سبب رشد کیفی سازی و ایجاد امنیت خاطر در صنعت ساختمان سازی می شود.
به گزارش خبرنگار ما ، آقای جواد سهامیان مقدم افزود : توسعه ساخت و سازها بر اساس معیارهای ملی و گسترش نظارت بر کیفیت و مصالح ساختمانی هم در اولویت قرار می گیرد.
رئیس شورای عمومی بیمه گران ایران هدف دیگر این کار را ایجاد احساس امنیت و آرامش در میان مردم توصیف کرد.
وی با اشاره به مواد تفاهمنامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی که این هفته امضا شده است ، اظهار داشت : ناظران و مشاوران الزام قانونی دارند بر اساس این تفاهم نامه معیار اسلامی در ساخت وسازها را رعایت کنند‌.
سهامیان مقدم ادامه داد: کنترل و نظارت بازرسان مورد تایید از مرحله اول فونداسیون تا مراحل بعدی از مواد دیگر این تفاهمنامه است.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران ؛ تربیت نیروی انسانی برای این صنعت و همفکری و دانش متقابل مهندسی و بیمه‌ای را از دیگر مواد این تفاهمنامه بیان کردو گفت: از مردم تقاضا ‌می‌شود در صورت تمایل به ساخت و ساز گواهینامه مربوطه را دریافت کنند.
این تفاهم نامه براساس مفاد مندرج در قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه و به منظورحسن اجرای ماده دو قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نیز قوانین مراجع صدور پروانه و قوانین بیمه ای و در جهت دست یابی به توسعه کمی و کیفی پایدار در طراحی و ساخت محیط زیست امضا شده است.
مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی ، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان ، ضوابط و مقررات شهرسازی ، طرح های توسعه شهری و روستایی ذکر شده است .
افزایش دانش فنی و کیفیت خدمات مهندسی در عرصه های ساختمان و شهر سازی ، فراهم آوردن شرایط توسعه پایدار در مهندسی کشور، هویت بخشی به سیمای ساختمان و کالبد شهر و گسترش روستا و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی و استحکام بخشی به نظام ساخت ساز شهری و روستایی از
دیگر اهداف این تفاهم ذکر شده است.
تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران امضا شده است.

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.