مدیران سینماگران را نقاش، مجسمه‌ساز و بیکار کردند

طالبی در گفتگو با سوره سینما:
مدیران سینماگران را نقاش، مجسمه‌ساز و بیکار کردند
۱۸ مهر – ۱۱:۲۹:۲۷ – { سینمای ایران } – کـدخبـر : ۱۱۸۰۶۵
  • کارگردان فیلم سینمایی «دیوار» از نبود امنیت شغلی برای سینماگران و شرایط حاکم بر روند تولید انتقاد کرد.

محمدعلی طالبی کارگردان سینما درباره وضعیت فعلی سینما و فعالیت جدیدش به سوره سینما گفت: در این وضعیت که من و بسیاری از همکاران من بیکار هستیم امنیت شغلی به هیچ عنوان وجود ندارد. عدم اجازه کار به تعداد زیادی از سینماگران، باعث شده تولیدات کاهش یابد.

کارگردان فیلم سینمایی «باد و مه» افزود: من از دو سال پیش که بیکار هستم سه فیلم‌نامه نوشتم .اوایل امسال برای ساخت یکی از آنها اقدام کردم که اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد بدون اعلام هیچ دلیلی آن را رد کردند و مجوز ساخت به ما ندادند.در این شرایط فرصت کار از اهالی سینما گرفته می‌شود و طبیعتاً بدنه سینما روزبه‌روز نحیف‌تر خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «کیسه برنج» ادامه داد: البته مدیران سینمایی در حق سینماگران لطف کرده‌اند تا آنها به واسطه بیکاری، استعدادهای خود را در رشته‌های دیگری مثل نقاشی، مجسمه‌سازی، رمان و غیره کشف کنند و عملاً‌ خود را در رشته‌های دیگر سرگرم کرده‌اند.

محمدعلی طالبی افزود: نبود امنیت شغلی خاطر هنرمندان سینما را همواره مکدر می‌کند. در تلویزیون هم اغلب به دلیل کمبود بودجه و مسائل دیگر تنها عده‌ای خاص موفق به ساخت آثاری می‌شوند. در این شرایط سینماگران اگر به تدریس هم بخواهند رو بیاورند به دلیل دستمزدهایی بسیار کم نمی‌توانند گذران زندگی کنند. در دانشگاه‌های معتبری چون دانشکده سینما تئاتر حق‌التدریس‌های آنها به اندازه هزینه بنزین اساتید هم نمی‌شود.


پایگاه خبرى ، تحلیلى سوره سینما
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.