مدیرعامل بانک مسکن: اعتبار تسهیلات مسکن مهر تمام شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

مدیرعامل بانک مسکن: اعتبار تسهیلات مسکن مهر تمام شد | چاپ |
پنجشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۰۵:۴۴ بینا/ هم‌زمان با زمزمه‌های توقف پرداخت تسهیلات مسکن مهر، مدیرعامل بانک مسکن از پایان اعتبار تسهیلات این بخش خبر داد و گفت: سقف اعتبار تسهیلات مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که این سقف طبق مصوبه دولت در بانک مسکن انجام و تمام شده است. به گزارش تسنیم قدرت‌الله شریفی در توضیح خبرها پیامکی مبنی بر توقف تسهیلات مسکن مهر، اظهار داشت: تعهدات بانک مسکن طبق مصوبه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است که تا امروز ۴۸ هزار میلیارد تومان قرارداد امضا شده است.
وی افزود: مابقی ۴۸ هزار میلیارد تومان تا ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز پذیرش شده است؛ قراردادهای این تسهیلات امضا شده و در بانک وجود دارد.
مدیرعامل بانک مسکن ضمن اشاره به اینکه سقف تسهیلات مجاز برای مسکن مهر پر شده است، تصریح کرد: به همین منظور به شعب بانک مسکن ابلاغ شده که فعلاً قرارداد تازه دریافت نکنند؛ چراکه بانک فقط برای ۵۰ هزار میلیارد تومان تعهد داشت.
شریفی البته با تأکید بر اینکه دستور مذکور ارتباطی با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ندارد و طبق مصوبه دولت است، گفت: این مصوبه فقط به این منظور بوده که اجازه نداریم از سقف مصوب دولت برای تسهیلات مسکن مهر تجاوز کنیم.
از دو شب قبل پیامکی بین خبرنگاران انتشار یافت مبنی بر “در پی جلسه چند روز قبل مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک مسکن با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مقرر شد امضای قرارداد تازه تسهیلات مسکن مهر تا اطلاع ثانوی متوقف شود” و این پیامک موج توقف تسهیلات مسکن را بین اصحاب رسانه و خریداران مسکن مهر ایجاد کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.