مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خواستار وحدت سینماگران برای تولید آثار فاخر شد

به گزارش ایرنا، ˈمحمود شالوییˈ شامگاه دوشنبه در مجتمع فرهنگی وهنری استاد فرشچیان به مناسبت روز ملی سینما افزود: سینماگران باید از فرصت پیش آمده در این عرصه از اندک امکانات بهترین استفاده را ببرند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاسیس حدود ۳۰ساله انجمن سینمای جوان درکشور، گفت: در سال جاری بیشترین حمایت های مستقیم از این انجمن شده که تاکنون بی سابقه بوده است.

شالویی بابیان اینکه سالن مناسب و کافی برای امور فرهنگی و هنری در اصفهان وجود ندارد گفت: همکاران خود را مجبور کردم که از سالن های موجود استفاده مناسب کنند.

وی با بیان اینکه۲۲ سالن در شهر اصفهان و ۲۲ سالن دیگر در سطح شهرستانهای استان وجود دارد تصریح کرد: در مجموع ۴۴ سالن برای فعالیتهای فرهنگی و هنری در این استان موجود است.

شالویی خاطرنشان کرد: باید فرصت لازم برای بهره گیری از سالن های موجود فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید به استعدادهای فرهنگی وهنری استان توجه شود گفت:استان اصفهان بزرگ و هنر پرور است و باید تلاش کرد جریان هنری ارزشمندی در آن شکل بگیرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برهنگی و خشونت دو موضوعی است که امروز به عنوان ابزاری موثر در اختیار سینمای بی هویت قرار دارد، گفت: این سینمای بی هویت و تهی از معنا با ریشه های عمیق فکری در جا زده است.

شالویی با بیان اینکه سینمای ایران از دو عنصر معنی و مفهوم برخوردار است، خاطرنشان کرد: سینماگران جوان باید به این دو موضوع توجه بیشتری کنند و به آن بها دهند.

وی تاکید کرد: در ادبیات ایران به قدر کافی، تمثیل، معنی و قصه وجود دارد که بتوان آثار مهاجم را بر جای خود نشاند.

وی یادآور شد: دستگاه فرهنگی استان حمایت لازم را از سینماگران جوان انجام خواهد داد.

شالویی با اشاره به اینکه در زمینه عکس کارهای خوبی در حال انجام است، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

پ/۸۱۱۴/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.