مدیریت فرهنگی نسبت به سینمای مستند بی‌توجه است

جمعه ۱۲م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رزاق کریمی:

تهیه‌کننده با سابقه سینمای مستند از بی‌توجهی دولت به قابلیت‌های این گونه سینمایی ابراز گلایه نمود.

مرتضی رزاق کریمی در گفت‌وگو با هنر آنلاین در باره شرایط تولید فیلم مستند گفت: تولید فیلم در مقطع وقتی فعلی در بخش سینمای داستانی و حرفه ای هم با مشکلاتی روبه رو است. سینمای مستند هم بالطبع با چالش های بیشتری مواجه است. کاهش تعداد مخاطبان در سینمای داستانی هم این روزها دیده می گردد و در بحث سینمای مستند هم اصلا شرایط نمایش برای فیلم مستند فراهم نمی باش و این گونه از سینما اصلا مخاطبی ندارد.

تهیه نماینده “یاد و یادگار” با اشاره به کاستی های موجود در بخش مدیریت فرهنگی افزود: مدیریت فرهنگی به توانایی، ارزشها و مخاطبان بالقوه سینمای مستند بی توجهی می نماید. سینما تا وقتی که توسط بخش دولتی و در انحصار آن است نمی تواند یک ارتباط پویا و دوسویه با مخاطب داشته باشد. سینمای مستند هم به شکل انحصاری در اختیارمدیریت دولتی وشبکه های تلویزیونی است. در این ساختار توجهی به تنوع موضوعات مستندها، تنوع در ساختار وفرمت مستند انجام نمی شود و همه مستند ها تحت یک سلیقه واحد تهیه و تولید می شوند و این سلیقه سبب تولید فیلم های می گردد که توجهی به سلیقه مخاطب ندارد.

رزاق کریمی با اشاره به ادعای بخش دولتی در باره مصلحت اندیشی مخاطب گفت: بخش دولتی همیشه عنوان می نماید از تولید مستندهایی حمایت می نماید که به نفع کلیت مردم جامعه و مخاطب است. در حالی که مصلحت مخاطب یکی از مسائلی است که باید مسئولین به آن توجه نمایند. مخاطب شناسی تحت یک جریان منظم وبا یک مطالعه عمیق و وسیع به دست می آید. تلویزیون در اغلب کشورهای توسعه یافته درایجاد سلیقه فرهنگی در جامعه نقش دارد و حتی در کشور ما تلویزیون می تواند در استقبال مردم از یک فیلم در حال اکران تاثیر گذار عمل کند. تلویویزن در مقطعی فعلی به سینمای مستند به چشم پر نمودن ساعات خالی و باصطلاح مرده تلویزیونی استفاده می نماید و در چنین شرایطی نمی توانیم به شرایط نمایش آثار مستند خوشبین باشیم.
 

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.