مذاکرات هسته ای ادامه می یابد

جام جم آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تا حصول نتیجه مثبت و سازنده خبر داد.

علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایش بسیج پزشکی در جمع خبرنگاران در ارزیابی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در سطح کارشناسی گفت: امروز مواضع جمهوری اسلامی اصولی و منطقی است و در اجلاس کارشناسی نیز همین مواضع بیان شد. این مذاکرات تا حصول نتیجه مثبت و سازنده ادامه خواهد یافت و جمهوری اسلامی ایران باید حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را داشته باشد و این حق از سوی مذاکره‌کنندگان گروه ۱+۵ باید به رسمیت شناخته شود.

وی همچنین در واکنش به سوالی درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز از ارایه هرنوع پاسخی خودداری کرد.

ولایتی همچنین طی سخنانی در بیست و هفتمین همایش بسیج پزشکان با تمجید از نسل بسیجی و مومن پزشکی گفت:در دروان دفاع مقدس نیز پزشکان متدین پا به پای رزمندگان دویدند و مجاهدت کردند. جامعه پزشکی امروز جزء خدوم‌ترین صونف جامعه است و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است.

ولایتی در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی از نتایج بین‌المللی انقلاب است. نهالی که ۳۴ سال قبل در منطقه کاشته شده بود، امروز به بار نشسته است و بدون تردید غربی‌ها و مدافعین صهیونسیت‌ها با این اتفاق منفعل شده‌اند آنها نمی‌خواهند وحدت در جهان اسلام شکل بگیرد و امروز می‌‌بینند که مهره‌های خود در منطقه که برای آنها سرمایه‌گذاری زیادی کرده بودند، یک به یک کنار می‌روند و سرنگون می‌شوند.

وی افزود: آنچه که امروز در سوریه دنبال می‌کنند، در واکنش به بیداری اسلامی و چیزهای است که در منطقه از دست داده‌اند، به همین دلیل آنها همه نیروهای خود را در سوریه به خط آورده‌اند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.