مذاکرات هسته‌ای در شرایط برابر امکان پذیر است/غرب در رویکرد خود تجدیدنظر کند

۱۹م آذر ،

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم محمد سالی، سفیر جمهوری آفریقای جنوبی در ایران در پایان مأموریت خود امروز با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار روابط با آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با اشاره به ظرفیت و توان کشورمان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری خواهان توسعه این روابط با آفریقای جنوبی شد.

صالحی در این دیدار فعالیت صلح‌آمیز هسته‌یی کشورمان را مورد توجه قرار داد و با بیان این نکته که غربی‌ها مسائل فنی را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده‌اند اظهار داشت: غربی‌ها به این مهم رسیده‌اند که این روند قابل استمرار نیست و لازم است در رویکرد خود تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌یی، امکان مذاکره در شرایط برابر را مورد تاکید قرار داد و گفت: اراده جمهوری اسلامی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی است.

سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به موضوع حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی حمایت کشورش را از حقوق اعضای ان. پی. تی اعلام کرد.

وی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در طول سال‌های قبل مورد توجه قرار داد و با اشاره به برخورداری روستاهای ایران از خدمات شهری مانند آب و برق و بهداشت و مدرسه به وضعیت کشورش اشاره کرد و گفت: آفریقای جنوبی بعد از سرنگونی رژیم آپارتاید با مطالبات روز افزون مردم روبه‌رو است و در این راستا تجارب و اقدامات جمهوری اسلامی ایران الهام بخش خواهد بود.

سفیر جمهوری آفریقای جنوبی از رفتار و منش و مهمان‌نوازی مردم ایران به نیکی یاد کرد و از همکاری‌های مسوولان کشورمان در توسعه و گسترش روابط تشکر کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.