مراتع گلول شیروان بیشترین مشکل را برای ورود دام دارد

۱۱اردیبهشت،

ˈولی خردمندپورˈ روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: تاریخ ورود و خروج دام عشایر به مراتع ییلاقی ˈگلول و سرانیˈ از نیمه خرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد که این موعد در سایر مراتع از اول خرداد تا اول شهریور است.

وی مسائل و مشکلات مناطق قرق ˈکاکلی و امیرانلوˈ را از دیگر مشکلات اداره متبوع خود عنوان کرد.

وی وظیفه اصلی این نهاد را حفاظت، حمایت و بهره برداری اصولی از مراتع و جنگل ها خواند و افزود: ۵۰ هزار هکتار از مجموع ۲۹۰ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده این شهرستان عرصه های جنگلی و مراتع مشجر و مابقی جزو مراتع غیرمشجر است.

خردمندپور با بیان اینکه منابع طبیعی تجدید شونده ۵/۵۲ درصد از گستره منابع طبیعی شهرستان را به خود اختصاص داده، گفت: شهرستان شیروان ۱۱۶ سامانه عرفی مرتعی دارد که از این تعداد ۳۰ سامان ممیزی نشده است.

وی اطلاع رسانی به دامداران مرزی در خصوص رعایت حد مرزی و عواقب عبور از مرز کشور همسایه برای چرانیدن دام، فرهنگ سازی در بین بهره برداران از مراتع به سبب اهمیت بالای منابع طبیعی و تاریخ ورود و خروج دام به عشایر را در جلوگیری از تخریب مراتع موثر دانست.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان خواستار ارزش و اهمیت دادن به منابع طبیعی و استفاده بهینه از آن و کاهش عوامل موثر در تخریب مراتع بخصوص افزایش دام و چرای بیش از حد در مراتع شد.

مساحت شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها، محوطه روستاها و شهرها است. ک/۳

۷۱۸۶/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.