مراجعات سرپایی به مراکز درمانی ۳۰درصد بیشتر شده است / ماسک های کاغذی هیچ مصونیتی ایجاد نمی کند

۱۶م دیماه ،

با توجه به آلودگی هوا ،میزان تردد مردم در سطح شهر همچنان ادامه دارد و مراجعه به مراکز درمانی ۳۰درصد بیشتر شده است.

امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: علی رغم اینکه الان تهران تعطیل است و مردم نباید خیلی در سطح شهر تردد کنند اما مراجعات ما کمتر که نشده بلکه بیشتر هم شده و این نشان می دهد که مردم در سطح شهر حضور داشتند به طور مثالً دیروز که هوا آلوده بود میزان تردد بیشتر بود اگر می گوییم تعطیل است یعنی  بهتر است مردم در منزل بمانند.

وی گفت: این روزها متأسفانه مراجعات به مراکز درمانی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته و این مراجعات در بخش سرپایی بیشتر بوده به مردم توصیه می کنم که فعالیت فیزیکی نداشته باشند و ورزش نکنند زیرا سبب می شود که نیاز به اکسیژن بیشتر شود پس اگر می توانند حتی از شهر خارج شوند.

امامی رضوی تصریح کرد: آلودگی هوا می تواند سبب خستگی، سردرد، گیجی، عصبانیت و استرس زیاد شود.

ماسک های کاغذی مصونیت ایجاد نمی کند

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: این ماسک های کاغذی برای مواردی است که فرد خودش دچار بیماری به طور مثالً سرماخوردگی باشد و این را برای حفاظت محیط می زند. این ماسک ها حفاظتی در برابر هوا نمی کند شاید در مواردی که ریزگردها را داشتیم شاید درحدی می توانست محافظت کند اما در برابر این آلاینده های هیچ محافظتی نمی کند بنابراین ماسکهای ضخیم تر پیشنهاد می شود.

مکانیسم ثبتی برای مرگ و میر با آلودگی هوا نداریم

امامی رضوی گفت: ما هیچ مکانیسم ثبتی برای آلودگی هوا و تأثیر آن در میزان مرگ و میر نداریم تمام ثبت ها براساس فاکتورهایی است که حالت نهایی را تعیین می کند به طور مثالً اینکه کسی مشکل قلبی داشته باشد و براثر آن فوت کند آماری هم که برای مرگ و میر با آلودگی هوا داریم حدسی است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.