مراسم سی‌وپنجمین سال ربوده شدن امام موسی صدر برگزار شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم سی‌وپنجمین سال ربوده شدن امام موسی صدر از سوی دفتر جنبش امل لبنان در هتل انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، مراسم سی‌وپنجمین سال ربوده شدن امام موسی صدر دقایقی پیش در هتل انقلاب آغاز شد.

براساس این گزارش؛ در این مراسم شخصیت‌هایی همچون غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران، محمد علی ابطحی فعال اصلاح‌طلب، مرضیه دباغ یکی از مبارزین زن در انقلاب اسلامی، خانواده امام موسی صدر، رئیس جنبش امل، مجتبی رحمان دوست نماینده مردم تهران و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضور دارند.

این مراسم از سوی دفتر جنبش امل لبنان در تهران برگزار شده است.

شایان ذکر است که امام موسی صدر در سال ۱۳۰۷ ش (۱۳۴۳ ق) در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و پس از تکمیل دروس مقدماتی، از محضر علمی و معنوی آیات عظام سیدصدرالدین صدر (پدرش)، سید محمد محقق داماد، سید حسین بروجردی و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد. سپس عازم نجف اشرف شده و از محضر عالمان و فقیهان آن دیار نیز بهره‏‌مند شد و به درجه اجتهاد نائل آمد.

امام موسی صدر پس از وفات آیت‏‌الله سیدعبدالحسین شرف‏‌الدین، رهبری شیعیان لبنان را به عهده گرفت و آنان را از وضعیت ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رهایی بخشید و در برابر دسیسه‏‌های دشمنان اسلام، آنان را در تشکیلات “حرکت المحرومین” متشکل ساخت.

این مجاهد نستوه و خستگی‏‌ناپذیر با هدف ایجاد اتحاد بین اعراب و جلب حمایت کشورهای عربی و متقاعد ساختن آنان به منزوی کردن اسراییلِ متجاوز و تحریم هرگونه رابطه با اشغالگران فلسطین و به منظور تقویت جنبش محرومین، به کشورهای مختلف سفر می‏‌کرد.

امام موسی صدر، به تدریج جزء بزرگترین شخصیت‏های سیاسی جهان به شمار آمد و در پی دعوت رسمی دولت لیبی، به این کشور سفر کرد، ولیکن براثر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، در همان سفر ربوده شد.

گرچه خبرها ضد و نقیضی دربارهٔ زندانی بودن وی منتشر می‏شود، با این حال هنوز اطلاعات موثّقی از ایشان به دست نیامده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.