مراکز کانون به نیازهای کودکان و نوجوانان توجه کنند

شنبه ۳ تیر – ۰۴:۵۴:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون فرهنگی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اگر قرار است در مراکز کانون عضو پرورش دهیم باید با نیازهای آنان آشنا باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدباقر آدوسی در گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون سراسر کشور با اعلام این مطلب افزود: بحث پایدار سازی اعضا در مراکز برای ما بسیار مهم است چون هدف ما ایجاد پرورش فکر برای کودکان و نوجوانان است.
معاون فرهنگی کانون در ادامه با اشاره به نگاه مدیر عامل به مراکز که آن را قبله کانون خوانده است یادآور شد: همه نگاه‌ها باید به سمت مراکز سوق پیدا کند تا خروجی‌هایی متفکر، خلاق و دارای عقلانیت از آن به وجود آید.
آدوسی همچنین گفت: ما تلاش می‌کنیم در کانون دو نگاه را داشته باشیم یکی بهبود وضعیت موجود و دیگری طراحی وضعیت مطلوب است که باید فاصله بین این دو وضعیت را بررسی کنیم. در وضعیت موجود کلیه منابع انسانی و مالی در هر سازمانی باید جهت خاصی داشته باشد.
وی اضافه کرد: راهبردها، طرح‌ها و سیاست‌های حوزه فرهنگی باید توسط کارشناسان فرهنگی به صورت تخصصی هدایت شود تا خلاء‌ها و ایرادهای آن از بین برود.
وی گفت: کارشناسان فرهنگی باید بدانند اهداف کانون پرورش فکری چیست تا بتوانند هدف‌های آن را دنبال کنند.
معاون فرهنگی کانون بیان کرد: تلاش ما این است در بخش فرهنگی کانون ۳ حوزه فعالیت فردی، توانایی تخصصی و توانایی اجتماعی عضو مورد بحث قرار گیرد تا به صورت فرآیند، شکل گرفته و این چند فعالیت همدیگر را کامل کنند.
مرتضی حیدری، مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون در بخشی از این مراسم تصریح کرد: کارشناسان ما در حوزه فرهنگی و در حوزه تعلیم و تربیت دارای تجربه کافی بوده و با درک و شناخت در تصویب شیوه‌نامه‌ها ما را یاری می‌دهند.
وی اضافه کرد: چهار شیوه نامه در این گردهم‌آیی دو روزه قرائت شد و مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
حیدری خاطر نشان کرد: در حوزه کتاب‌خوانی تصمیم داریم حرکت جدیدی صورت گیرد تا اهمیت و جایگاه کتاب را با توجه به کتاب‌کارها و برنامه‌های متعدد انجام دهیم.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها با اشاره به این نکته که مدیر عامل کانون موضوع اردوها را “مهدویت و زندگی در عصر انتظار” تعریف کرده است افزود: به استان‌ها فرصت داده‌ایم تا هر کدام فراخور حال و امکانات خود برنامه‌ریزی کرده و محتوای این اردوها را تهیه کنند و به دفتر معاونت فرهنگی کانون ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
در این جلسه پرسش و پاسخ، کارشناسان فرهنگی استان‌ها درخصوص جلسات توجیهی با حضور مسوولانان، تبیین انتظارات معاونت فرهنگی از کارشناسان فرهنگی استان‌ها، برگزاری سمینار برنامه‌ریزی، بخش نظرات، فعالیت‌ کارگروه‌ها، کتاب‌کارها و … سوال‌هایی را مطرح کردند.
گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون سراسر کشور طی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر در مرکز آموزش کانون برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۳۱۶۵۴۱۱۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.