مربی تیم ملی برای همیشه رفت/میک ‌مک‌درموت: کروش هم از رفتن به جام‌جهانی ناامید شده است

به گزارش خبرآنلاین؛مایکل مک‌درموت ملقب به میک مک‌درموت مربی بدنساز ایرلندی تیم‌ملی کشورمان با فدراسیون فوتبال کشورمان قطع همکاری کرد و با عقد قراردادی با باشگاه النصر امارات آماده‌سازی شاگردان والتر زنگا در این تیم را برعهده گرفت. مک‌درموت که سابقه همکاری با والتر زنگا در تیم العین را نیز داشت در سال ۲۰۱۱ توسط کارلوس کروش به عنوان مربی بدنساز تیم‌ملی انتخاب شد اما پس از ۱۵ ماه فعالیت در تیم‌ملی کشورمان برای همیشه ایران را ترک کرد. سایت نشنال امارات در بازتاب این خبر نوشت: باشگاه النصر جهت آماده‌سازی خود برای فصل آینده با جذب مک‌درموت مربی بدنساز ارزشمند تیم‌ملی ایران گام بلندی برداشت.
سایت نشنال امارات روز گذشته با اعلام خبر پیوستن میک مک‌درموت مربی بدنساز تیم‌ملی ایران به باشگاه النصر نوشت: والتر زنگا سرمربی ایتالیایی النصر که در گذشته نیز با مک‌درموت در العین همکاری کرده بود با بازگرداندن او به امارات دست به کار بزرگی زد. مک‌درموت درخصوص پیوستنش به النصر و جدایی از تیم‌ملی ایران به نشنال گفت: من به دنبال شغل نبودم و فقط برای استراحت به دبی آمده بودم اما در برخوردی اتفاقی با زنگا او از من خواست تا آماده‌سازی بازیکنانش را برعهده بگیرم. البته در کنار این دلایل دیگری نیز باعث شد تا این تصمیم را بگیرم، یکی از دلایل من این بود که خانواده‌ام طی این سال‌ها هنوز در العین زندگی می‌کنند و سفرهای پیاپی من بین ایران و امارات و دوری از خانواده نیز مرا اذیت می‌کرد ضمن اینکه از کار در سطح ملی لذت نمی‌برم، من دوست دارم هر روز با بازیکنانی که در اختیار دارم سر و کار داشته باشم و همچون کار در باشگاه العین در سال ۲۰۰۶ و در کنار والتر زنگا بتوانم هر روز روی آماده‌سازی بازیکنانم کار کنم اما این امکان در تیم‌ملی ایران مهیا نیست.

مک‌درموت در مورد تجربه همکاری با زنگا گفت: او در حدود ۶ ماه در العین بود و من احساس می‌کنم العین در زمان حضور او تیم خوبی بود. او تیم را سازماندهی کرد، او بسیار جدی است، بسیار منظم و بسیار رقابتی و تلاش زیادی برای موفقیت تیم می‌کند. نشنال در ادامه از مک‌درموت پرسید با این حال برای آمدن به النصر یکی از جذاب‌ترین مشاغل دنیا را از دست دادی به خصوص اینکه به همراه تیم‌ملی ایران شانس حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را نیز داشتی. مک‌درموت در پاسخ گفت: من ۱۵ ماه در فوتبال ایران زندگی کردم، ایران بازیکنان خوب و طرفداران عالی دارد و همه مردمانش خوب هستند و طی حضورم در این کشور به هیچ مشکلی نخوردم، زندگی در تهران می‌تواند گاهی اوقات مشکل باشد اما به طور کلی یک تجربه بزرگ بود، من از ترک تیم‌ملی ایران ناراحتم و کمی هم از صعود ایران به جام‌جهانی ناامیدم و این ناامیدی را حتی در کارلوس کروش و برخی از ملی‌پوشان حس می‌کنم، من همیشه با تیم‌ملی ایران همدردی می‌کنم و می‌گویم که باید حساب فوتبال ایران از بازی‌های سیاسی جدا شود. آنها همه آدم‌های خوبی هستند چون آنها ایرانی هستند. جهان نگاه دیگری به این تیم دارد و حتی تیم‌ملی ایران برای برگزاری دیداری دوستانه نیز مشکل دارد و این مشکلات کار کروش و تیم‌ملی ایران برای صعود به جام‌جهانی را مشکل می‌سازد. من درک می‌کنم که در سیاست بازی‌های بزرگ‌تری وجود دارد اما متأسفم که فوتبال ایران باید رنج آن را ببرد.

۲۵۱ ۴۱ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.