مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های خواهران در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری آریا-  مدیر آموزش عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری مرحله کشوری المپیاد علمی بانوان طلبه سطح دو (کارشناسی) در قم خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، فاطمه رجبی، مدیر آموزش عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اعلام این خبر، زمان برگزاری این مرحله از المپیاد علمی را ۸ اردیبهشت‌ماه اعلام  کرد و گفت: این آزمون با حضور شرکت‌کنندگان در شهر قم برگزار می‌شود.
وی، شرکت‌کنندگان در این آزمون را راه‌یافتگان مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و ادامه داد: طلاب پایه‌های دوم تا پنجم مقطع سطح دو در این المپیاد شرکت‌کرده‌اند.
رجبی با بیان اینکه المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران در شش گروه مختلف برگزار می‌شود، این گروه‌ها را شامل طلاب پایه دو، سه و چهار و طلاب پایه پنجم در سه رشته ادبیات عرب، فقه و اصول و فلسفه و کلام دانست.
وی با اشاره به اینکه طلاب با کسب حداقل امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ در مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران به مرحله کشوری راه یافته‌اند، اضافه کرد: در مرحله کشوری این آزمون، حدود ۲۰۰ نفر به رقابت می‌پردازند و به شش نفر برتر در هر پایه و رشته کمک‌هزینه سفر عمره و سهمیه عمره اعطا خواهد شد. نفرات دوم کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و نفرات سوم جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.
مدیر آموزش عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: همچنین نفرات برتر پایه پنجم از شرکت در آزمون ورودی کتبی مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) در رشته مرتبط معاف خواهند بود.
براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی، هدف از برگزاری المپیاد علمی بانوان طلبه را ایجاد رقابت علمی و سازنده میان طلاب و کشف استعدادهای نخبه و علمی در مدارس علمیه خواهران ذکر کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.