مرکل به طور تلویحی به فرانسه و یونان هشدار داد

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ‘آنگلا مرکل’ گفت: تمام کشورهایی که پیمان بودجه ای اتحادیه اروپا را امضا کرده اند، باید بر این قرارداد احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

صدر اعظم آلمان که در یک کنفرانس خبری در برلین به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، بدون اشاره به فرانسه و یونان افزود: همه باید به تصمیم هایی که مقامات اتحادیه اروپا درباره این اتحادیه گرفته اند، احترام بگذارند و به آن پایبند باشند.

وی خاطر نشان کرد، ۲۷ کشور پیمان بودجه ای اتحادیه اروپا را امضا کرده اند و نمی توانیم به عقب بازگردیم.

گفتنی است صدر اعظم آلمان که پس از پیروزی نامزد سوسیالیست ها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نگران آینده منطقه پولی یورو است، روز گذشته (سه شنبه) نیز در پیامی به رئیس جمهوری جدید این کشور بر لزوم اتخاذ تصمیم های درست و ضروری برای اروپا تاکید کرد.

مرکل در پیامی خطاب به فرانسوا اولاند گفت: آلمان و فرانسه به طور مشترک باید برای آینده اروپا و منطقه پولی یورو تصمیم های درست، مهم و ضروری بگیرند.

صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد، وظیفه آلمان و فرانسه است که تصمیم های درست و بجایی برای اتحادیه اروپا و منطقه یورو بگیرند، تا بتوانیم بر بحران اقتصادی موجود غلبه کنیم.

خوزو مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا نیز روز گذشته بدون ذکر نام فرانسه و یونان، بر لزوم پایبندی تمام کشورهای منطقه یورو بر قراردادهای امضا شده در این منطقه پولی تاکید کرد.

در هفته های جاری بسیاری از روزنامه های اروپایی از جمله لوموند، فیگارو، لیبراسیون، اشپیگل و گاردین با چاپ مقالاتی به تضاد آرا میان صدر اعظم آلمان و حاکمان جدید فرانسه و یونان پرداختند و آن را از جهات مختلف ارزیابی کردند.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۲۸۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.