مرمت ارگ بم ادامه دارد/ اختصاص سالانه ۱۰ میلیارد ریال به قلعه تاریخی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/فرماندار بم با اشاره به تازهت در مرمت کامل ارگ بم گفت: خوشبختانه این ارگ تاریخی از فهرست آثار در معرض خطر یونسکو خارج شده است.

به گزارش ممتاز : حسین زین الصالحین در گفتگو با مهر اظهارداشت: ارگ بم که در زمین لرزه سال ۸۲ به شدت آسیب دیده بود از ماه های ابتدایی پس از زمین لرزه در معرض روند بازسازی و مرمت قرار گرفت و هم اکنون نیز قسمتهای قابل توجهی از این ارگ مرمت شده است.

وی استفاده از مصالح مقاوم و در عین حال بومی را در مرمت این بنا موفقیتی قابل توجه دانست و گفت: پس از بازرسی های یونسکو و ارائه مدارک لازم در نهایت این ارگ تاریخی از فهرست آثار در معرض خطر خارج شد و روند تکمیل مرمت این ارگ در حال انجام است و هیچ گاه متوقف نشده است.

فرماندار بم گفت: این قلعه تاریخی و منظر شهر بم ثبت تاریخی شده است و بسیار مورد توجه بین المللی قرار دارد ضمن اینکه تلاشها از روز ابتدایی بروز این اتفاق تلخ برای بازسازی مجدد ارگ صورت گرفت و هم اکنون با تلاشهای صورت گرفته کارشناسان داخلی و خارجی در نشست اخیر یونسکو در کامبوج ارگ از فهرصت آثار در معرض خطر خارج شد.

وی ادامه داد: بخشهای قابل توجهی از ارگ بم برای بازدید گردشگران آماده سازی شده است و طبق آمار نیز بازدید از این ارگ در صدر بازدیدها در استان کرمان قرار دارد و امیدواریم بازدیدهای گردشگران خارجی نیز از ارگ افزایش یابد.

وی از آوار برداری ارگ بم خبر داد و گفت: هم اکنون در کارگاه های مرمت در مجاورت ارگ بم فعال است و وضعیت بازسازی مطلوب ارزیابی می گردد.

فرماندار بم گفت: سالانه ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی ارگ بم اختصاص می یابد.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.