مرکز تولید رایانه‌های شخصی VAIO سونی فروخته می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت سونی با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد که با اجرای طرح گسترده تغییر ساختار در بخش‌های مختلف ۵ هزار کارمند را خارج می‌کند و طی آن با فروش مرکز تولید رایانه‌های شخصی VAIO، واحد تولید گیرنده‌های تلویزیونی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس این تغییر ساختار ۱۵۰۰ کارمند شرکت سونی در کشور ژاپن و ۳۵۰۰ نفر از کارمندان آن در دیگر کشورهای جهان اخراج می‌شوند.
در این طرح مازاد کارمندان شرکت سونی خارج می‌شوند، بازنشستگی‌های زودهنگام برای بعضی کارمندان صورت می‌گیرد و بعضی دیگر از کارمندان هم به مرکز تولید رایانه‌های شخصی و گیرنده‌های تلویزیونی انتقال داده می‌شوند.
شرکت سونی پیش‌بینی کرده است که با اجرای این طرح، طی ۱۵ ماه آتی و تا پیش از آغاز سال مالی ۲۰۲۴  هزینه‌های خود را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.
با این اتفاقات گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد واحد تولید رایانه‌های شخصی VAIO صورت گرفته است. بنابراین، فروش این بخش از سونی به شرکت الکترونیکی دیگر چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.
این بخش هم‌اکنون به یک واحد زیان‌ده در شرکت سونی تبدیل شده است و گفته می‌شود که شرکت چینی لنوو تمایل فراوان برای خرید آن دارد. سونی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که قصد دارد واحد تولید رایانه‌های شخصی خود را بازسازی کند.
این شرکت برای فروش واحد تولید رایانه‌های شخصی VAIO با "گروه شرکای صنعتی ژاپن"(JIP) وارد مذاکره شده است و پیش‌بینی می‌شود که قرارداد میان آن‌ها تا مارس ۲۰۲۴ نهایی شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت رایانه‌های شخصی VAIO که بهار پیش‌رو وارد بازار می‌شوند، آخرین محصولات تولید شده در شرکت سونی خواهند بود.
شرکت سونی همچنین قصد دارد از ژوئیه ۲۰۲۴ مرکز تولید گیرنده‌های تلویزیونی را به طور کامل تحت پوشش خود قرار دهد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.