مرکل: بحران یورو راه‌حل سریع و آسان ندارد

آنگلا مرکل در آستانه نشست رهبران اروپایی در شهر بروکسل تصریح کرد رهبران اروپایی باید از دادن سریع قولهایی که در آینده قادر به اجرای آن نیستند خودداری کنند چرا که بحران مالی و بدهی منطقه یورو هیچ راهکار و راه حل سریع و آسانی ندارد .

صدر اعظم آلمان ضمن تاکید بر مخالفت خود با انتشار اوراق قرضه یورو گفت بحران مالی و بدهی منطقه یورو هیچ راهکار سریع و آسانی ندارد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز ، آنگلا مرکل در آستانه نشست رهبران اروپایی در شهر بروکسل تصریح کرد رهبران اروپایی باید از دادن سریع قولهایی که در آینده قادر به اجرای آن نیستند خودداری کنند چرا که بحران مالی و بدهی منطقه یورو هیچ راهکار و راه حل سریع و آسانی ندارد .

بر اساس این گزارش، مرکل افزود آلمان به شدت مخالف انتشار اوراق قرضه یورو است و مواضع خود را به صورت شفاف به سایر کشورهای عضو یورو و اتحادیه اروپا اعلام کرده است . آلمان نیز منابع مالی محدودی دارد و نمی تواند در طرح مشارکت در خرید بدهی های منطقه یورو شرکت کند .

وی در ادامه افزود رهبران اروپایی در نشست بروکسل تنها باید قولهایی بدهند که قادر به اجرا و عمل به آن هستند  . وی در پایان گفت آلمان زمانی با انتشار اوراق قرضه یورو موافقت خواهد کرد که نظارت و کنترل کافی بر سیستم مالی و اقتصادی اروپا وجود داشته باشد .

بر این اساس نشست رهبران اروپایی در حالی قرار است ۲۸ و ۲۹ ژوئن برگزار شود که سرمایه گذاران بین المللی خوش بینی چندانی نسبت به نتایج این نشست ندارند و بر این باورند که این نشست نیز مانند اجلاسهای گذشته نتیجه خاصی در بر نخواهد داشت .

بیش از دو سال و نیم از بحران مالی و بدهی منطقه یورو می گذرد و تاکنون کشورهای ایرلند، یونان، پرتغال و اسپانیا مجبور شده اند برای رهایی از خطر ورشکستگی کمکهای مالی بین المللی دریافت کنند . از قبرس نیز به عنوان پنجمین قربانی بحران مالی یورو یاد می شود . قبرس سومین اقتصاد کوچک منطقه یورو به شمار می رود که خواستار دریافت کمک مالی ۱۰ میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا است .


عصر ایران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Nkululeko:

    Fidnnig this post solves a problem for me. Thanks!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.