یونان دوباره از دراخما استفاده کند/ رییس بانک مرکزی اروپا جاعل ارز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، پس از آنکه یکی از رهبران جناح محافظه کار دولت ائتلافی اعلام کرد که هیچ راهی به جز خروج یونان از حوزه یورو وجود ندارد و آنگلا مرکل برای مدیریت بحران یورو با دشواری جدیدی رو به رو شده است.


الکساندر دوبرینت ( Alexander Dobrindt) رهبر جناح باواریای محافظه کار دولت آلمان به شدت از انفعال آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور در قبال دولت یونان انتقاد  و او را به چاپلوسی از آتن متهم کرده است.  وی هفته گذشته اعلام کرد که دادن پول بیشتر به یونان همانند ریختن آب در یک بیابان است و خواستار خروج یورو از حوزه یورو شد.


وی در مصاحبه با روزنامه بیلد به این موضوع اشاره کرد که یونان تا سال ۲۰۲۴ از یورو خارج خواهد شد و بهتر است که دوباره از دراخما ( واحد پول یونان پیش از به جریان افتادن یورو) استفاده کند. دوبرینت همچنین با انتقاد از دراگی رییس بانک مرکزی اروپا وی را جاعل ارز اروپایی نامید.


اظهارات این عضو کابینه آلمان درتضاد کامل با سخنان چند روز گذشته مرکل بود که به آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اطمینان داد که هیچ یک از اعضای دولت وی خواستار خروج یونان از حوزه یورو نیست.


مرکل در تلاش برای کاستن از نارضایتی شهروندان آلمانی و در پاسخ به انتقادات اعضای کابینه خود در خصوص مدیریت بحران حوزه یورو روز یکشنبه به سیاستمداران این کشور هشدار داد در شرایطی کنونی  که ما  به مرحله حساس و تعیین کننده‌ای در مبارزه با بحران بدهی کشورهای اروپایی رسیده‌ایم  بهتر است که  تمام مقامات مواظب اظهارنظرهای خود باشند.


با توجه به برگزاری انتخابات سراسری در سال آینده نارضایتی عمومی و انتقاد اعضای کابینه می‌تواند موجب تضعیف جایگاه حزب وی در این انتخابات شود.


اختلافات بر سر طرح بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه منطقه یورو نیز افزایش یافته است. روز گذشته ینس ویدمن رییس بوندس بانک آلمان از این اقدام به شدت انتقاد کرد و این اقدام را به داروی اعتیادآور دولت‌های اروپایی تشبیه کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.