مرگ عربستان در توافق ایران و ۵+۱ است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۳۳۲

مرگ عربستان در توافق ایران و ۵+۱ است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با ایمنا:

مرگ عربستان در توافق ایران و ۵+۱ است

آمریکا نیازمند توافق با ایران است

خبرگزاری ایمنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل و عربستان دو مخالف و هم پیمان یکدیگر در مانع تراشی بر سر روند مذاکرات هستند و هر دو از قدرت ایران در چانه زنی های سیاسی و دیپلماتیک هراس دارند.

دوشنبه ۳ آذر – ۱۰:۵۴

مذاکرات فشرده ایران و گروه ۵+۱ در وین ادامه دارد. امروز پایان ضرب العجل یک ساله ای است که از توافق سال گذشته تعیین شده بود. با نزدیک شدن به پایان این دور از مذاکرات حدس و گمان ها در ارتباط با نتیجه این دیدارها به اوج خود رسیده است.
منصور حقیقت پور نماینده و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایمنا و در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از روز پایانی مذاکرات چیست، گفت: من معتقدم که در پایان این دور از مذاکرات ایران و ۵+۱ به یک توافق سیاسی و کلی دست پیدا می کنند.
وی افزود: این توافق سیاسی می تواند زمینه رسیدن به یک توافقنامه جزئی را فراهم و مسیر رسیدن به دیدگاه های مشترک را هموارتر کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به حضور وزیر امور خارجه عربستان در فرودگاه وین اشاره کرد و گفت: این حضور نشان دهنده عدم رضایت عربستان از روند مذاکرات است. مرگ عربستان در این توافقنامه است زیرا منافعش در خطر خواهد افتاد.
حقیقت پور تصریح کرد: اسرائیل و عربستان دو مخالف و هم پیمان یکدیگر در مانع تراشی بر سر روند مذاکرات هستند و هر دو از قدرت ایران در چانه زنی های سیاسی و دیپلماتیک هراس دارند.
این نماینده مجلس افزود: دولت آمریکا شدیدا به این توافق برای انتخابات آتی در این کشور نیازمند است. اگر اوباما و دموکرات ها خواهان آرای مردم این کشور هستند باید با ایران به توافق برسند.
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی پیش بینی مذاکرات و نتیجه قطعی آن کار آسانی نخواهد بود و باید تا پایان مذاکرات ایران و۵+۱ صبر کنیم و برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت داشته باشیم.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.