مسئولان برای نشاط سیاسی در دانشگاه فکر می‌کنند/ما هم نشاط سیاسی را کف و سوت زدن در دانشگاه نمی‌دانیم

۰۲م آذر ،

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تهمیدات مسئولان برای ایجاد فضای نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها گفت: مسئولان باید برای ایجاد نشاط سیاسی تدابیر جدی را اتخاذ کنند.

مهدی امیریان دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، پویایی و نشاط سیاسی در محیط دانشگاه در آستانه انتخابات یکی از ملزومات ورود بحث انتخابات دانست و گفت: ایده‌آل و مطلوب دانشجویان از محیط دانشگاه آن است که دانشگاه علاوه بر آن که پویایی و نشاط سیاسی خود را حفظ کند، نباید به ابزاری در دست احزاب و گروه‌ها تبدیل شود.

وی اضافه کرد: این مفهوم که دانشگاه نباید پیاده نظام برای گروه‌ها باشد، به این معنی است که نباید بین جریان‌های سیاسی چپ و راست تفاوتی قائل شد و گفتمان دانشجویی نباید به هیچ گروهی و دسته‌ای وابسته باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه تبدیل شدن دانشگاه را به سکوی پرتابی برای جریان‌های سیاسی را یکی از آفات جنبش دانشجویی دانست و اظهار داشت: این امر را به صلاح جنبش و گفتمان دانشجویی نمی‌دانیم، هر چند خبرهای مبنی بر استفاده ابزاری جریان‌های سیاسی از تشکل‌های دانشجویی دریافت کرده‌ایم که مسئولان و گفتمان‌های دانشجویی را نسبت به این امر اخطار می‌دهیم.

امیریان در تبیین تمهیدات مسئولان برای ایجاد نشاط سیاسی اظهار داشت: مسئولان باید در دانشگاه‌ها فضایی عادلانه و منصفانه برای همه گفتمان‌هایی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند ایجاد کنند تا گروه‌هابتوانند مواضع خود را در در دانشگاه مطرح کرده و مواضع آنان در دانشگاه‌ها تو سط دانشجویان به صورت عاقلانه در فضایی به دور از جنجال های سیاسی به نقد گذاشته شود که این امر می‌تواند ما را به ایجاد بر فضای تضارب آرا را در دانشگاه‌ها برساند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با استفاده از سلیقه‌ای عمل کردن روسای برخی دانشگاه‌ها در ورود تفکرات مختلف به دانشگاه‌هاخاطر نشان کرد: در باب فعالیت تشکل‌های دانشجویی آیین‌نامه تشکل‌های دانشگاهیان را داریم که تمام فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی پیش‌بینی شده است و قانون تدابیر لازم برای این امر را انجام داده‌است و روسای دانشگاه‌ها نباید با برخورد سلیقه‌ای از فعالیت تشکل‌ها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به جلوگیری از برخی اشخاص اصولگرا به برخی دانشگاه‌ها تصریح کرد:‌ روسای دانشگاه‌ها برای مخالفت با حضور شخصیت‌هایی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند و تشکل قضایی یا وجهه فکری خاصی ندارند، باید دلایل مکتوب ارائه کنند..

دبیر سابق تحکیم وحدت اضافه کرد: در حال حاضر نگران گفتمان‌های رادیکال در دانشگاه‌ها نستیم بلکه نگرانی از رواج ناامیدی و فضای رخوتی که در آستانه انتخابات در دانشگاه‌ها وجود دارد است که مسئولان باید برای رفع آن تدابیر جدی را بیندشیند.

امیریان در پایان با اشاره به  تعریف نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها گفت: ما هم نشاط سیاسی در دانشگاه را کف و سوت نمی‌دانیم، اما باید برای و بی تفاوتی دانشجویان فکری اندیشیده شود و مواضع موحود در این راه را برطرف کنیم و  آسیب شناسی دقیق در این امر صورت گیرد، ضمن  قبول واقعیت‌ها بتوانیم نقاط منفی را رفع و بر نقاط مثبت خود را تمرکز کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.