نشاط سیاسی اهتمام بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها را می‌طلبد

۱۹فروردین۱۳،

دبیرکل سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: برخی مسئولان دانشگاه‌ها اجرای قوانین در دانشگاه را تحت‌الشعاع سلیقه‌های شخصی قرار داده و از اجرای قوانین جلوگیری می‌کنند.

مهدی امیریان دبیرکل سابق دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دربارهٔ بی‌پاسخ ماندن درخواست صدور مجوز انجمن‌های اسلامی دانشجویان برخی دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، گفت: برخی مسئولان دانشگاه‌ها اجرای قوانین در دانشگاه را تحت‌الشعاع سلیقه‌های شخصی قرار داده و از اجرای قوانین جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مسئولان و تشکل‌ها را در فعالیت‌های سیاسی به صورت کاملا شفاف بیان کرده است، تصریح کرد: مسئولان بهتر است به جای اینکه به دنبال تدوین آیین‌نامه‌های غیرضروری و بعضا غیرقانونی باشند، توان خود را بر حسن اجرای آیین‌نامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی معطوف کنند.

دبیرکل سابق دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که برنامه‌های سیاسی فرهنگی در دانشگاه‌ها چنانچه از سوی مسئولان آن از بالا به پائین و دستوری باشد با  کمترین استقبال از سوی دانشجویان مواجه می‌شود و این امر بر نشاط فضای دانشگاه‌ها و به تبع آن فضای عمومی جامعه اثری منفی خواهد گذاشت و با ایجاد فضای نشاط سیاسی در آستانه انتخابات در تعارض خواهد بود.

گفتنی است، دانشگاه‌های علم و صنعت تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اراک، دانشگاه‌های جندی‌شاپور و چمران اهواز و دانشگاه‌های بجنورد و فسا از جمله مراکز آموزشی می باشند که طی دو سال قبل درخواست صدور مجوز تاسیس انجمن‌های اسلامی دانشجویان از سوی آن ها مطرح شده است.

همچنین طبق آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، مصوب چهارصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ ۹ شهریور هزار و سیصد هفتاد و هشت، هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه، وظیفه اعلام موافقت اصولی، صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های اسلامی، بررسی اساسنامه و بررسی صلاحیت اعضای هیات موسس تشکل‌های اسلامی هر دانشگاهی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.