مسئولین اجرایی کشور نسبت به قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره توجه بیشتری کنند

۱۷م آذر ،

یک وکیل دادگستری گفت: به سبب قانون، ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای مصوب ۱۳۷۳، ورود، توزیع و استفاده ازتجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده ممنوع است.

حسین طالع در گفتگو با خبرنگار حقوقی، قضاییممتازنیوز، دربارهٔ ممنوعیت استفاده از ماهواره اظهار داشت: به سبب قانون، ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای مصوب ۱۳۷۳، ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده ممنوع است و وزارت کشور موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام کند.

وی با اشاره به قانون مصوب شده در این خصوص، گفت: اشخاص جامعه موظف به رعایت این قانون می باشند و مسئولین اجرایی نیز می‌بایست برخورد قاطعانه‌تر و توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

طالع در ادامه افزود: بسیاری از کشورها می باشند که از سیستم کابلی استفاده می‌کنند در ایران هم می‌شود چنین کاری را کرد و با مقررات خاصی اجازه پخش داده شود.

این حقوقدان بین‌المللی با بیان اینکه این موضوع به عوامل جامعه شناسی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با این مسئله در کشور ما بستگی به شرایط جامعه دارد و مامورین نیروی انتظامی در زمان‌هایی خاص آغاز به جمع آوری دیش‌های ماهواره می‌کنند.

گفتنی است؛ قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در ۲۳ بهمن ۷۳ در مجلس تصویب و در ۲۶ اسفند به تایید شورای نگهبان رسید و آیین‌نامه اجرایی این قانون نیز در جلسه جلسه ۹ فروردین ۷۴ هیات وزیران تصویب شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.