مستندهای ˝دیوار نگاه کن˝ و ˝پشت‌نویسی˝ در خانه هنرمندان

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دو فیلم مستند ˝به دیوار نگاه کن ˝به کارگردانی علی زادمهر و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ˝ پشت‌نویسی˝ ساخته امیر فرض‌الهی روز سه‌شنبه ۵ آذر ماه جاری ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

فیلم “به دیوار نگاه کن” نگاهی به نقاشی‌های و نقوشی که برروی دیوارهای شهر کشیده می‌شود و تاثیر آن بر جامعه دارد. تصویر‌برداری این فیلم در مناطق مختلف شهر تهران همچون ارتفاعات کوهسار،کن،مرتضی گرد ،اکباتان ،انجام شده است در این فیلم اشکان اشکانی به عنوان تصویربردار،اسد آتش بیگی به عنوان صدا بردار، میثم اسلامی به عنوان عکاس، فرهاد نوبخت به عنوان مدیر تولید، محسن خان جهانی به عنوان تدوین و مشاور کار گردان در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند.

علی زادمهر روزنامه نگار و منتقد سینمایی است که پیش از این ساخت فیلم جریمه را در کارنامه خود داشته است که در جشنواره فیلم پلیس به نمایش در آمده است.

“پشت نویسی” اولین مستندی است که به موضوع پشت نویسی بر ماشین‌های ایرانی می‌پردازد و از زوایای مختلف سعی داشته است کاوش‌شناسی مفیدی از این پدیده منحصر به فرد اجتماعی در ایران انجام دهد… امیر فرض اللهی تلاش کرده در ۳۰دقیقه موجز و تاثیرگزار این موضوع پیچیده اجنماعی را به رشته تصویر در آورد…در این راه بزرگانی همچون سید محمد بهشتی او را همراهی کرده‌اند.

بعد از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی آن با حضور طهماسب صلح‌جو رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار می‌شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.