مستند خزندگان ایلام ساخته می شود

فتح الله امیری+مستند+خزندگان ایران

دیده بان حقوق حیوانات:‌ فتح الله امیری مستندسازبرجسته کشور مستندخزندگان ایلام را می سازد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ایلام،مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اعلام این خبرگفت:فتح الله امیری کارگردان ومستندسازجوان ایلامی علاقه مند به طبیعت ایران ابرازا میدواری کرده است که فیلم جدیدش با عنوان ((خزندگان ایلام)) تاپایان مهرماه سالجاری به نمایش عمومی درآید.

غلامحسین کاظمی افزود: این کارگردان خوش آتیه ایرانی بعدازکسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجربرای فیلم تحسین شده((در جستجوی پلنگ ایرانی))که برای استان مازندران ساخته شده است،بیش ازگذشته برای عموم مردم شناخته شد، وی باعشق وعلاقه ای که به محیط زیست ایران دارد کارهای متفاوتی راساخته است که فیلم شاخص وزیبای (زندگی درکسوف،عروس بوکان،صدابودوسیاهی،مستند پارک ملی کویر و…)رادرکارنامه هنری خود دارد.

وی اضافه کرد: بنا به گفته امیری با توجه به تنوع وگستره زیستی خزندگان استان ایلام گونه های انتخاب شده گونه های برجسته وشاخصی هستند که برای اولین باردرکل دنیا به همگان معرفی می گردند وخزندگانی ناشناخته ونایاب می باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در ادامه گفت: به غیر از تدوینگر وآهنگ ساز، عوامل سازنده این فیلم همگی از استان ایلام هستند و دکتر فتحی نیا پژوهشگر برجسته ایلامی که در زمینه زندگی خزندگان تحقیق هایی را انجام داده است بخشهای تحقیق وپژوهش مستند خزندگان ایلام را برعهده دارد و تصویربرداری فیلم تمام شده است وهم اکنون درمرحله تدوین است ومدت زمان پخش آن نیز ۵۲ دقیقه است.
وی خاطرنشان ساخت فیلم بعدی که درفکرساخت آن می باشد مستندی درباره گردوغبار استان ایلام وغرب کشور می باشد.
لازم به ذکراست که امیری مستندهایی همچون ((آب را گل نکنیم،حیات وحش ایلام،فیلم برجسته زندگی درکسوف)) رابرای استان ایلام به تصویرکشیده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه درباره کسب سیمرغ برای فیلم «در جستجوی پلنگ ایرانی»

شکار سیمرغ توسط پلنگ ایرانی

امروز آخرین اکران «در جستجوی پلنگ ایرانی» در جشنواره فیلم فجر

پلنگ ایرانی در جشنواره فیلم فجر/ «در جستجوی پلنگ ایرانی»، مستندی که باید دید!

 

 

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.